احتمال سفر ترامپ به ترکیه در ماه ژوئیه

رجب طیب اردوغان در مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی از احتمال سفر دونالد ترامپ به ترکیه در ماه ژوئیه خبر داد.

احتمال سفر ترامپ به ترکیه در ماه ژوئیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست گروه بیست به ژاپن سفر کرده است در مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی از احتمال سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ترکیه در ماه ژوئیه خبر داد.

اردوغان که انتظار می‌رود در حاشیه نشست گروه بیست با ترامپ دیدار کند، در مصاحبه با روزنامه نیکِی گفت: معتقدم دیدارم با رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه بیست برای حذف بن‌بست‌ها در روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌هایمان از اهمیت برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این، صحبت‌هایی از احتمال سفر ترامپ به ترکیه در ماه ژوئیه شده است.

اردوغان تاکید کرد آنکارا از خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه عقب نشینی نمی‌کند و اطلاعی در مورد اینکه واشنگتن تصمیم دارد پس از خرید سامانه روسی اس-۴۰۰، ترکیه را تحریم کند، ندارد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما در حال حاضر مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار برای پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ پرداخت کرده‌ایم. اگر آن‌ها [آمریکایی ها] حرکت اشتباهی انجام دهند [ترکیه را تحریم کنند] ما پرونده را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و آن‌ها را وادار می‌کنیم پولی که هزینه کرده‌ایم، باز گردانند.

تنش‌ها میان آمریکا و ناتو با ترکیه پس از آن بالا گرفت که آنکارا اعلام کرد در خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه کاملا مصمم است. برخی منابع خبری گفته بودند ترکیه در صورت دریافت سامانه اس-۴۰۰ روسیه هدف تحریم‌های سنگین آمریکا قرار می‌گیرد و از تحویل جنگنده‌های رادار گریز اف-۳۵ باز می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار