دبیرکل انصارالله یمن: دنباله‌رو‌های آمریکا و صهیونیست‌ها از خود آن‌ها ظالم‌تر هستند

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت هر کس با آمریکا و رژیم صهیونیستی دوستی کند و راه آن‌ها را در پیش بگیرد، از خود آن‌ها ظالم‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت سالروز "فریاد علیه مستکبران در سال ۱۴۳۹" گفت: دشمن شیطانی ما با برنامه‌های شیطانی خود عمل می‌کند و هرگز نباید در برابر آن تسلیم شد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: اسرائیل و آمریکا برای ما خیر و خوبی و ارزش‌های والا نمی‌خواهند. کجاست آن اصول و ارزش ها؟ آیا این ارزش‌ها را در اقدامات آمریکا و اسرائیل علیه فلسطین شاهد هستیم؟ غارتگری‌ها، ظلم و ستم‌ها و آواره کردن مردم فلسطین همچنین تعرض به مقدسات نامش ارزش است؟ آیا کودک‌کشی در فلسطین و کشتن مردان و زنان این کشور خیر و خوبی است؟ آیا سیطره بر مزارع و خانه‌های مردم و اشغال آن‌ها به زور ارزش محسوب می‌شود؟ ما شاهد اقدامات آمریکا در عراق و زندان ابوقریب همچنین در افغانستان و حملات آن علیه مردم عزیز لبنان بودیم. مهندسی آمریکا در سوریه را هم دیدیم. آیا شاهد اقدامات آن در منطقه عربی و جهان اسلام و کشتار‌های جمعی وحشیانه علیه مردم یمن هستیم؟ همه آنچه آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند، اقدامات مجرمانه و شرورانه، فساد و سرکشی است؛ از این رو هر کس در خدمت آمریکا و اسرائیل باشد و در راه دوستی با آن‌ها گامی بردارد، فرسخ‌ها از مبادی و ارزش‌های اسلامی دور می‌شود.

عبدالملک الحوثی در ادامه با اشاره به آیه ۵۱ سوره مائده مبنی بر اینکه «ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آن‌ها دوستی کند به حقیقت از آن‌ها خواهد بود» گفت: این آیه از حساسیت این مسئله حکایت دارد و نشان می‌دهد، کسی که حامل پرچم اسلام است، نمی‌تواند با اهل طاغوت دوستی کند، کاری که رژیم سعودی انجام می‌دهد. این رژیم به سبب دوستی با آمریکا از مبادی و اصول اسلام فاصله گرفته است و در مسیر دشمن قرار دارد. دوستی با آمریکا و وابستگی به آن، هویت اسلامی امت‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

او گفت: خداوند در قرآن فرموده است هر کس با ظالمان دوستی کند، از خود آن‌ها می‌شود. اکنون کدام ظلم از ظلم یهودی‌های صهیونیست و آمریکایی‌ها بزرگتر است؟ در این جهان ستمکارتر از خود آمریکا و اسرائیل کسی است که از راه آن‌ها تبعیت و با آن‌ها دوستی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار