دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

خطر دشمنان پنهان به مراتب بیشتر از دشمنان آشکار است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حادثه هفتم تیر ماه از نوع دشمنی پنهان بود چراکه که عده‌ای نفوذی با ورود به دستگاه قضاء انسان‌های بی گناهی را به خون و گلوله کشیدند.

خطر دشمنان پنهان به مراتب بیشتر از دشمنان آشکار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در بجنورد، با بیان اینکه بصیرت و آگاهی حرف اول را در یک جامعه دینی می‌زند، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کسانی که دعوت به حق می‌کنند و داعیان الی الله هستند، باید بصیرت باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: بحث اصلی ما در رابطه با دشمن شناسی است که بسیار نیاز به بصیرت و آگاهی دارد و بیش از هزار و ۵۰۰ آیه در قرآن در رابطه با مسئله دشمن شناسی و اقسام و ابزار مقابله با دشمنان است.

وی با بیان اینکه ما دو نوع دشمن آشکار و پنهان داریم، توضیح داد: دشمن آشکار که پرچمی برافراشته دارد؛ زیر همان پرچم فریاد می‌کشد؛ اهدافش روشن و در دشمنی او ابهامی نیست و آنچه انسان را در مقابل این دشمن به زحمت می‌اندازد تنها مسئله مقابله با اوست.

آیت الله بوشهری، دشمنی آمریکا با ملت ایران را از نوع دشمنی آشکار خواند که نقاب‌ها را کنار زده و با تهدید و تحریم علیه ما عربده کشی می‌کند و افزود: این دشمن حتی با کشور‌هایی که با او اظهاردوستی می‌کنند، دشمنی دارد و دشمنی او همیشه علنی است.

امام جمعه قم، نوع دوم دشمنی را دشمنی دانست که به ظاهر پرچم ندارد و آشکارا مقابله نمی‌کند، ولی در پنهان مخالفت می‌کند؛ این چنین دشمنانی در ظاهر در صف دوستان هستند، اما در باطن نقش نفوذی در بین مردم را دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خطر دشمنان پنهان را به مراتب از دشمنان آشکار بیشتر دانست و گفت: ما در مقابل این نوع دشمن دو مشکل داریم؛ یکی موضوع مبارزه است که باید هرجا او را شناختیم مبارزه کنیم و دومی، چون این دشمنی آشکار نیست در جبهه خودی اغواگری می‌کند و فریب می‌دهد و با این عمل، بخشی از جامعه را به خود جذب می‌کند.

وی، حادثه هفتم تیرماه را از نوع دشمنی پنهان دانست که عده‌ای نفوذی با ورود به دستگاه قضاء و تصمیم‎ساز ما، انسان‌های بی گناهی را به خون و گلوله کشیدند و افزود: نفوذی‌ها در قالب انسان‌های مومن و متدین و خودی جلوه می‌کنند، اما با رفتار‌ها و موضع گیری‌های خود، ضربه‌ای به مراتب کاری‌تر بر پیکره جامعه وارد می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: مسئله نفاق در جامعه آن روز ما کاری کرد که نزدیک بود انقلاب را به شکست بکشاند که اگر تدبیر امام و اقتدار ملت ایران نبود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما بود.

وی ولایت ستیزی را یکی از ویژگی‌های منافقان و مدیریت درست و انجام کار تشکیلاتی را از ویژگی‌های شهید بهشتی نام برد و با استناد به آیات قرآن کریم شیطان، کفار، یهود و منافقان را از دشمنان اسلام و مسلمین ذکر کرد.

آیت الله بوشهری در بخش دیگر سخنان خود به طرح معامله قرن اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از کشور‌های اسلامی می‌خواهند پرونده فلسطین را برای همیشه ببندند، اظهارداشت: آن‌ها می‌خواهند مردم فلسطین را در یک محدوده محاصره کرده و قدرت مانور را از آنان بگیرند و حتی به سران فلسطین هم حق حمل اسلحه را ندهند؛ اما کشور‌های اسلامی و مدافع حقوق بشر اجازه پیاده سازی چنین طرح‌هایی را به آنان نخواهند داد.

انتهای پیام/م

حضور امام جمعه قم  در بجنورد

برچسب ها: شهدا ، انقلاب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.