اعتراف امارات: پهپاد آمریکایی که ایران آن را سرنگون کرد، از خاک ما برخاسته بود

دولت ابوظبی سرانجام اعتراف کرد پهپاد جاسوسی آمریکایی که ایران در حریم هوایی خود سرنگون کرد، از خاک امارات برخاسته است.

اعتراف امارات: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا از خاک ما به پرواز درآمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعتراف کرد که پهپاد جاسوسی آمریکا که ایران هفته گذشته آن را در حریم هوایی خود سرنگون کرد، از خاک امارات برخاسته بود.

این مقام ارشد اماراتی که هم‌اکنون در ایتالیا به سر می‌برد در گفتگو با روزنامه ایتالیایی «لا ریپوبلیکا» در این باره گفت: «هواپیمای آمریکایی که ایران سرنگون کرد، از خاک کشور ما بلند شده بود».

وی همچنین افزود آمریکا در قطر، کویت، امارات، و بحرین پایگاه نظامی دارد.

قرقاش با بیان اینکه «چنین مأموریت‌هایی متوقف نخواهد شد» با تکرار ادعا‌های مقامات آمریکا مدعی شد: «این هواپیمای (بدون سرنشین) هنگامی سرنگون شد که در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه هرمز قرار داشت و بعید است وارد حریم هوایی ایران شده باشد».

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد». آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی برای توجیه اقدام غیرقانونی خود در نقض حریم هوایی ایران، مدعی شد این پهپاد جاسوسی خارج از آسمان ایران مورد هدف قرار گرفته است. اما سپاه پاسداران  جمعه گذشته قطعاتی از لاشه این پهپاد پیشرفته و غول‌‌پیکر را به نمایش گذاشت.

پیش از این برخی از منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا که پدافند موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را  بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرد، از پایگاه هوایی الظفره، یک فرودگاه نظامی در منطقه «مصفح» در حومه «ابوظبی» پایتخت امارات ، به پرواز در آمده بود. ایران در اعتراض به این اقدام ضدایرانی امارات، کاردار سفارت این کشور در تهران را احضار کرد.

این وزیر مشاور اماراتی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین آشکارا اذعان کرد امارات در درگیری‌ها و آشوب‌های لیبی از ژنرال «خلیفه حفتر» حمایت می‌کند. قرقاش حمایت از حفتر را در راستای «مبارزه با تروریسم در لیبی و مقابله با گروه‌های تندرو» تفسیر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار