وزیر صمت و استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی ناحیه صنعتی علیشاه شبستربازدیدکردند.

سفروزیر صمت و استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی ناحیه صنعتی علیشاه شبستربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این ناحیه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتاری ،گاز به میزان ۳۲۰۰متر مکعب ، تامین آب از آب روستایی به میزان یک لیتر بر ثانیه زون‌های مورد تخصیص فلزی. غذایی. غیرفلزی. نساجی. شیمیایی. سلولوزی تعداد کل واحد‌های صنعتی ۴۰ واحد و دارای کاربری‌های صنعتی خدماتی و تاسیساتی فضای سبز تجاری اداری و صنایع کوچک و کارگاهی می‌باشد.

حسن مستفید فرماندار شبستر در این جلسه گفت: ۱۲ هزار شاغل در ۷ شهرک صنعتی شهرستان شبستر مشغول به کار هستند. نواحی صنعتی یه جز یک واحد شهرک صنعتی چهره گان فعال هستند.

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دغدغه اصلی کشور، مباحث مربوط به صنعت، تولید و صادرات غیر نفتی است.


وی با بیان اینکه اولین خاکریز دفاع در مقابل جنگ و تحریم اقتصادی، وزارت صنعت معدن و تجارت است، گفت: دکتر رحمانی همواره با صبر و حوصله پای کار هستند و این مایه دلگرمی ما است.


وی با بیان اینکه معتقدم ایران در بحران‌ها بهترین تصمیم گیری و بهترین انتخاب‌ها را دارد، گفت: از این شرایط سخت هم عبور می‌کنیم، هر سربالایی سرازیری دارد، ما سربالایی را رد کرده‌ایم و امید دارم روز‌های خوشی در انتظار اقتصاد کشور ما باشد.

 

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: ما تمام مدت وابسته به صادرات نفت بودیم و این دلیل مشکلات کنونی است که با مضاعف شدن تلاش‌ها از این شرایط گذر خواهیم کرد.


آقاپور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به وضعیت واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان شبستر گفت: شهرستان شبستر به عنوان اولین شهرستان بدون بیکار در استان به ثبت رسیده که این مایه افتخار ما است.


وی خطاب به فعالین اقتصادی شهرستان شبستر در این جلسه خاطرنشان کرد: با درک مشکلات پیش روی فعالیت‌های اقتصادی باید متذکر شویم که منابع کشور محدود است و باید با اولویت بندی مشکلات را رفع کنیم.

یکی از فعالین اقتصادی شهرستان شبستر در این جلسه گفت: ما را از تحریم‌های داخلی نجات دهید، مشکلات مشکلات داخلی است نه خارجی... بروکراسی اداری گریبانگیر ما است. کارشناسان ادارات سنگ اندازی نکنند. تحریم‌های سازمانی و وزارتخانه‌ای را رفع کنید.


محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی همچنین سهم جمعیتی ارزش تولید ملی ۲/۶ است مهمترین علت آن مهاجر فرست بودن استان است، آن‌ها که مهاجرت می‌کنند، نیرو‌های توسعه هستند. ما نیاز به سرمایه گذاران داریم، بزرگترین جهت گیری فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنیم، این فرصت‌هایی هم که در اختیار ما هستند آن‌ها را قدر بدانیم. ۶۵ درصد اقتصاد کشور زیر نظر وزارت صنعت معدن ودجارت هستند.


وی بابیان اینکه روند  امیدوار کننده است ومهاجرت معکوس به شهرستان شبتر مایه دلگرمی است،افزود:صنایعی که آب کمتری مصرف می‌کنند اعتبارات استان ما هنوز منابع گسترده‌ای داریم زمین و یزرسخات چاره جویی می‌کنیم در حد توان ما.در استان مشکلی که بتواند حل بشود، حل می‌کنیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد:در سفرهتای استانی دنبال کار‌های مستحبی نیستم، کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی واجب را در اولویت قرار داده ایم. مورادی که در این جلسه مطرح شد، کدام آ ها قابل حل نیستند؟ همه قابل حل اند.


وی افزود:نوع نگاه خود را باید عوض کنیم. باید به باور برسیم، اگر اقتصاد بر مبنای صنعت، تولید و خدمات است که باعث توسعه باشد، کشور در مسیر توسعه قرار می‌گیرد. راهکار و راهبرد توجه به تولید است.


وی گفت:هر کس تولید کننده است، دستشان را هم می‌بوسیم و  مواد را در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت، ولی برای غیر تولید کننده نه.

 

انتهای پیام/

روندبهبودی وضعیت واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان شبستر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.