پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن یونجه از مزارع اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۵۰ هزار تن یونجه از مزارع شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن یونجه از مزارع اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت یونجه اختصاص یافته است و بهره برداران این محصول در چین اول بیش از ۱۲ هزار تن یونجه برداشت کردند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال  و با پایان چین چهارم افزون بر ۵۰ هزار تن یونجه از مزارع شهرستان قابل برداشت خواهد بود، افزود: یونجه اسدآباد یکی از کیفی‌ترین محصولات خوراک دام در استان بوده و بذر این محصول در کشور به عنوان بذر یونجه همدانی معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه ۳ تا ۴ چین در سال از اراضی کشت شده یونجه، محصول برداشت می‌شود، ادامه داد: برداشت محصول یونجه از بهار تا اواخر شهریور و حتی تا مهرماه در سه تا چهار چین به طول می‌ کشد.

بیرنگ تعداد بهره برداران یونجه در این شهرستان را هزار و۲۹ نفر برشمرد و گفت: محصول یونجه شهرستان اسدآباد در راستای خوراک دام علاوه بر نیاز خوراک دام شهرستان به شهرستان‌های همجوار استان و نیز به سایر استان‌ها از جمله قم، تهران و اصفهان صادر می‌شود.

وی افزود: مرغوبیت محصول یونجه اسدآباد برای خوراک دام از دلایل مهم میزان تقاضا و صادر کردن آن به سایر استان‌های همجوار است.

انتهای پیام/ب

۵۰ هزار تن یونجه از مزارع اسدآباد برداشت می‌شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.