رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۳۲ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در سه ماه امسال در این شهرستان جریمه یا تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی افزود: در سه ماه امسال، هزار و ۷۵۰ بازرسی با حضور کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت پذیرفت که تعداد ۳۲ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و  پس از طی مراحل قانونی پنج واحد بسته شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۶۸ تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی در شهرستان دیّر معدوم شد.

وی ادامه داد: این کالا‌ها بیشتر مواد غذایی صادراتی بود که از کشور مقصد مرجوع شده و شامل سیب‌زمینی، کاهو، فلفل دلمه، هندوانه، گوجه‌فرنگی، انار، لیمو، گل‌کلم، خرما، بادمجان و خربزه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: در همین مدت نیز ۳۳۸ نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفت که ۱۸ مورد از آن نامطلوب گزارش شده و با متصدیان برخورد قانونی صورت گرفت.

آخوندی با تأکید بر استفاده از دستگاه‌های سیار سنجش سلامت مواد غذایی گفت: از این دستگاه‌ها در محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی استفاده می‌شود و شامل آزمایش روغن، شوری‌سنج، دماسنج نفوذی و لیزری و بار میکروب سنج است که در صورت تائید نشدن سلامت محصول بلافاصله اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال، ۵۷۶ مورد آزمون سلامتی با دستگاه‌های سیار سنجش انجام گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر یادآور شد: تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی سالم و بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باید دارای شرایط بهداشتی لازم باشند تا مردم بتوانند با آرامش خاطر مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/ک

بیش از ۱۶۸ تن مواد غذایی فاسد در دیّر معدوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.