حسن زاده: رای دیدار پرسپولیس و سپاهان ثابت می‌کند با آن‌ها مماشات نکرده ایم/ کمیته انضباطی استقلال عمل دارد/ اعمال خانه پر مجازات‌ها، مورد پسند همه است

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسن زاده درباره آخرین وضعیت بررسی‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده دیدار سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی بیان کرد: رسیدگی به اتفاق‌هایی که در این بازی رخ داد، زمان بر بود. برخی‌ها در این پرونده شاکی بودند و باید مکاتباتی با برخی نهاد‌ها انجام می‌دادیم. کل حرفم این است که آرای تمام بازی‌های مربوط به هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر در یکی دو روز آتی به مرحله ابلاغ می‌رسد. رای پرونده ۲ دیدار پرسپولیس و سپاهان در تهران (لیگ برتر) و اصفهان (جام حذفی) صادر شده است. تاخیر ایجاد شده در صدور این آرا سبب شد بخشی از پرونده را باز بگذاریم چراکه تخمین خساراتی که در اصفهان به اتومبیل دوستان رسانه‌ای وارد شد تا حدی زمان بر بود.

تا هفته آینده رای تمام پرونده‌های مربوط به فصل پیش صادر می‌شود

او افزود: از اهالی رسانه پرسیدیم آیا خارج از دستگاه‌های قضائی فدراسیون فوتبال اقدامی انجام داده اند؟ چراکه خودشان یک بار اعلام کردند با خود باشگاه سپاهان که میزبان مسابقه بوده رایزنی می‌کنیم. در مجموع تا هفته آینده تمام پرونده‌های انضباطی مربوط به لیگ‌ها به مرحله صدور رای می‌رسد.

صدور رای پرونده دیدار پرسپولیس و سپاهان زمان بر بود، اما از متن آن متوجه هراس یا مماشات ما می‌شوید

حسن زاده درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر اینکه کمیته انضباطی به دلیل هراس از باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان رای بازی‌های آن‌ها را دیر صادر کرده و با این ۲ تیم مماشات می‌کند، گفت: نوع رائی که صادر می‌شود مشخص می‌کند و اهالی تیزبین فوتبال متوجه می‌شوند آیا ما از تیمی هراس داشته ایم یا با آن تیم مماشات کرده ایم؟ البته درباره زمان صدور رای با نظر تمام اهالی فوتبال موافق هستیم. در یک پرونده ساده ما تنها گزارش داور و ناظر بازی را ملاک قرار می‌دهیم و در مسائل و حوادث خاص حتی از برخی نهاد‌های غیرفوتبالی نظر می‌گیریم. زمان بر بودن صدور رای به همین دلیل بود.

حسن زاده: رای دیدار پرسپولیس و سپاهان ثابت می‌کند با آن‌ها مماشات نکرده ایم/ کمیته انضباطی استقلال عمل دارد/ اعمال خانه پر مجازات‌ها، مورد پسند همه است

اگر رای بازی هفته هفدهم را در هفته بیست و چهارم صادر کنیم، قدرت بازدارندگی اش از بین می‌رود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قبول دارد تاخیر در صدور آرا قدرت بازدارندگی آن را از بین می‌برد یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی پرسپولیس و سپاهان آخرین بازی جام حذفی بود به این موضوع اعتقادی ندارم. اگر این بازی در هفته هفدهم لیگ برگزار می‌شد و هفته بیست و چهارم رای می‌دادیم، قدرت بازدارندگی آن از بین می‌رفت و حتی شاید حق برخی تیم‌ها ضایع می‌شد، اما وقتی بازی سپاهان و پرسپولیس آخرین بازی فصل بوده و بلافاصله پس از صدور رای قطعی آن را اجرا می‌کنیم، آسیبی به بازدارندگی رای وارد نمی‌شود.

پیچیدگی مسائل و ورود نهاد‌های غیرفوتبالی به پرونده دیدار سپاهان - پرسپولیس سبب تاخیر در صدور رای شد

حسن زاده درباره اینکه اگر کمیته انضباطی رای بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر را پیش از بازی ۲ تیم در جام حذفی صادر می‌کرد، اتفاق‌هایی که در دیدار اول رخ داد در بازی دوم تکرار نمی‌شد، گفت: پیچیدگی پرونده‌ها و ورود نهاد‌های غیر فوتبالی سبب تاخیر شد. اگر تاریخ صدور و ابلاغ آرا را ببینید بسیاری از ابهام‌ها رفع می‌شود.

هیچکس در صدور آرای کمیته انضباطی دخالت ندارد

او درباره اینکه تا چه اندازه نفوذ مسئولان بالاتر از فدراسیون فوتبال منجر به تاخیر در آرای کمیته انضباطی می‌شود، گفت: در صدور رای و اینکه کمیته انضباطی پس از وصول تمام گزارش‌ها چه تصمیمی می‌گیرد نه تنها در این فصل بلکه در تمام سال‌های اخیر هیچکس دخالت نکرده است، اما برای ابلاغ رای تدابیری اندیشیده ایم که اگر دبیرکل فدراسیون در ایران نبود یا هر مسئله دیگری داشت و مدت زمان مشخصی سپری شد، طبق آئین نامه انضباطی فرد دیگری به جای او بحث امضاء و ابلاغ رای را انجام دهد، اما برخی مواقع پیش می‌آید که انتظار ما برای کسب استعلام از برخی نهاد‌ها احتمال دارد زمان بر شود. می‌دانید بخشی از مسائل این بازی‌ها حتی به مجلس شورای اسلامی کشیده شد؟

برای دیدار سپاهان و پرسپولیس در یکی از نهاد‌های مربوط به ریاست جمهوری جلسه برگزار کردیم

او افزود: حتی در یکی از نهاد‌های فرعی ریاست جمهوری جلساتی برگزار کردیم که نمونه این اقدام‌ها در کمتر پرونده فوتبالی وجود دارد، اما منتظر پاسخ استعلام‌ها بودن تا حدی زمانبر است.

کیفر زمانی موثر است که اجرای آن قاطعانه، برای همه و بدون اتلاف وقت باشد

حسن زاده درباره اینکه اگر فدراسیون فوتبال برخورد قاطعاته تری با برخی حواشی فوتبالی انجام می‌داد، لزومی به ورود نمایندگان مجلس به اینگونه پرونده‌ها وجود نداشت، بیان کرد: به نظر می‌آید تنها موضوعی که می‌تواند فوتبال را کمک کرده و به اصلاح نزدیک کند، قاطعیت است. این موضوع را در جلسات مختلف مطرح کردم و ریاست فدراسیون هم پذیرفت. طبق درس‌های حقوقی که در دانشگاه خوانده ایم، کیفر زمانی اثر دارد که اجرای آن قاطعانه، برای همه و بدون اتلاف وقت باشد. امیدوارم عمری باشد و یک روز این موضوع را ببینیم. حکم باید برای دانه درشت‌ها و دانه ریزها، لیگ برتری‌ها و لیگ دسته سومی‌ها قاطعانه و بدون اتلاف وقت اجرا شود.

در استقلال و آزادی عمل اعضای کمیته انضباطی شک نکنید

او درباره میزان استقلال و آزادی عمل کمیته انضباطی برای صدور آرا گفت: من و ۱۵۰ قاضی شریف به فوتبال و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ قاضی عادل به ورزش کمک می‌کنند. مطمئن باشید این استقلال و آزادی عمل وجود دارد، اما آئین نامه انضباطی فیفا، AFC و فدراسیون فوتبال ماده‌ای دارند که طبق آن مسئولان اجرایی بازی بدون رای قطعی ارکان قضائی و بدون اینکه حتی تخلفی صورت گرفته باشد، می‌توانند یک بازی را که روز و زمان آن از پیش مشخص شده است به تعویق اندازند یا کار غیرمتعارفی انجام بدهند چراکه کل دنیا به این واقعیت پی برده است بخشی از مسائل در ورزشگاهی با حضور ۸۰ هزار نفر تماشاگر، اگر خطر امنیتی داشته باشند به سلامت بازی آسیب می‌زند. معنی این حرف یعنی برخی مسائل اجتماعی و امنیتی باید در فوتبال هم لحاظ شود. البته شاید برخی مواقع رئیس محترم فدراسیون بدون اینکه شائبه مصلحت اندیشی پیش بیاید برای حفظ امنیت مصالحی را در نظر بگیرد.

۲ بار شورای تامین برخی استان‌ها اجازه نداد احکام کمیته انضباطی اجرا شود

حسن زاده تصریح کرد: ۲ بار طبق رای کمیته انضباطی تیم‌های لیگ برتری باید بازی خانگی شان را در ورزشگاه دیگری برگزار می‌کردند، اما سازمان لیگ هم باید می‌توانست شورای تامین استان‌های مدنظر برای برگزاری بازی را قانع کند. با این وجود به حدی جلب نظر شورای تامین زمان برد که نتوانستیم احکام مذکور را اجرا کنیم.

اعمال خانه پر مجازات‌ها مورد پسند تمام اهالی فوتبال است

او ادامه داد: برخی مواقع به دلیل شرایط جوی بازی لغو و جدول جا به جا می‌شود. باز هم تاکید می‌کنم استقلال رای من و همکارانم به هیچ وجه مخدوش نمی‌شود و کار خود را انجام می‌دهیم. البته اینکه بتوانیم خانه پر مجازات و بازدارندگی مدنظر را اعمال کنیم و به صورت مثال بازیکن یا مربی متخلف را چهار جلسه محروم کنیم، مورد قبول تمام اهالی فوتبال خواهد بود.

برای پرسپولیس، سپاهان و بازیکنان آن‌ها محرومیت درنظر گرفته ایم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا ۲ باشگاه پرسپولیس و سپاهان و بازیکنان آن‌ها با حکم کمیته انضباطی محروم می‌شوند یا خیر، گفت: رای ما زمانی قابل اعلام است که از سوی دبیرکل فدراسیون امضاء شده باشد، اما محرومیت‌هایی درنظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
چرا در همه پرونده های که یک طرفش پرسپولیس است هیچ وقت رای بر علیه پرسپولیس صادر نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
این تیم سوگلی و قلدر و نور چشمی سپاهان هست که همیشه خلاف مرتکب می شود و همیشه هم هیچ گناهی را گردن نمی گیرد و همه ی گناهانش را به گردن دیگران می اندازد و با نفوذی که در لابی دارد همیشه هم قصر در میرود و پرسپولیس محبوب واقعا مظلوم و غریب است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
سوگلی گفتی افرین بگو نور چشم فدراسین کفاشیان وتاج !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۸
از الان میشه تشخیص داد که بعد از فراری دادن برانکو و معطل کردن تیم به مدن چمد هفته و عدم ورود به بازار نقل و انتقالات پلان بعدی برای زمین زدن پرسپولیس محروم کردن باشگاه و بازیکنانش هست تا با خیال راحت تیمهای مورد علاقشون رو به سمت قهرمانی سوق بدند وگرنه اگر به عدالت باشه چرا هیچ محرومیتی برای تراکتوری که توی بازیش بازیکنا ریختند داخل زمین و حتی کاپیتان تیم رو سیلی زدند و بازیکنای تیم مقابل از ترسشون تا ساعتها توی استادیوم محبوس بودند محروم نشدند جمع کنید این بساط فریب کاری رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۸
کاملا مشخصه که با این تیما مماشات نمیکنی اگر واقعا راست میگی و بی طرف بودی با تراکتور هم که قبل از همه تیمها شلوغ بازی درآورد هم مماشات نمیکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۸
اقای حسن زاده واقعا انسان فرهیخته و باسواد که به چندین زبان دنیا اشنایی کامل دارند و از زمانی که منصوب شده اند حقیقتا انجام وظیفه می نمایند.
آخرین اخبار