سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تحویل ۱۰ مدرسه بازسازی شده گلستان تا اول مهر/ بهسازی مدارس آق‌قلا ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حسینی گفت: بهسازی مدارس ۸۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد تا به طور قطع بگوییم آق قلا مشکلی از نظر فضای آموزشی ندارد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی که به همراه مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بازدید از فضا‌های آموزشی مناطق سیل‌زده گلستان و بررسی روند بازسازی فضا‌های آموزشی این مناطق، راهی استان شده بود، در آغازین روز سفر خود با حضور در امامزاده عبدالله (ع) گرگان، ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با اهدای گل و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرد.

حسینی در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های متمرکز مدرسه‌سازی که در شهرستان آق‌قلا احداث می‌شود، اظهار کرد: ۶ درصد بلایای طبیعی در ایران است و امسال شاهد وقوع سیل در برخی استان‌های کشور بودیم که در استان گلستان بیشترین آسیب به شهرستان‌های آق قلا، گمیشان و گنبد کاووس وارد شد.

وی افزود: البته در کنار وقوع سیل، سیل مهربانی مردمی نیز شکل گرفت و خیرین نیکوکار و اغلب مردم ایران، قوای سه گانه و نیرو‌های مسلح وارد عمل شدند و به طوریکه در آن روز‌ها گویی مکان زندگی‌شان آق قلا شده بود، به کمک مردم آسیب‌دیده شتافتند.

پس از سیل ۳۲۴ آموزشگاه در استان گلستان آسیب دید

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حجم تخریب فضا‌های آموزشی در جریان سیل گلستان گفت: ۳۲۴ آموزشگاه در این استان آسیب دید، اما خوشبختانه در آموزش و پرورش مثلثی به نام خیرین مدرسه‌ساز، آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس هستند که با جان و دل به یاری آمدند.

حسینی ادامه داد: ۲۲ مدرسه آسیب‌دیده در جریان سیل که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، برای بهسازی در تعهد خیرین نیکوکار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از میان این ۲۲ مدرسه، ۱۰ مدرسه تا اول مهر امسال تحویل داده می‌شود و بیش از ۳۰۰ مدرسه دیگری که نیازمند تعمیرات اساسی یا جزئی و یا تجهیز هستند، فرآیند‌های آن در دست اقدام است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هزینه‌های بهسازی مدارس گفت: این کار ۸۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که ۴۰ میلیارد تومان آن را خیرین، ۲۰ میلیارد تومان آن را سازمان نوسازی مدارس و ۲ میلیارد تومان هم برای تجهیزات اختصاص می‌یابد همچنین مابقی هزینه‌ها بر عهده سازمان نوسازی مدارس خواهد بود تا به طور قطع بگوییم دانش‌آموزان آق قلا مشکلی از نظر فضای آموزشی ندارند.

ساخت بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیرین پس از انقلاب

حسینی بیان کرد: خیرین بعد از انقلاب بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس ساختند و در بیش از ۱۳۰ هزار گروه تشکیلاتی مشغول هستند، درواقع این خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب آن هستند و امروز هم شاهد تعهد پنج میلیارد تومانی یک بانک خصوصی برای ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده گلستان هستیم و استان گلستان دیگر روی نا امیدی نبیند و به ایران امید ارزانی بدارد.

شایان ذکر است؛ پروژه‌هایی که امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس، استاندار گلستان و مدیرران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان و جمع کثیری از خیرین و مردم آق‌قلا کلنگ زنی شد، شامل مدرسه ۶ کلاسه امیرکبیر قرنجیک به مساحت ۷۸۵ مترمربع، مدرسه ۴ کلاسه شهید مفتح صحنه به مساحت ۵۴۰ مترمربع و مدرسه ۳ کلاسه سالار صحنه پیر آغاج در مساحت ۳۰۶ مترمربع با مشارکت و همت یک بانک وده است که به صورت متمرکز در شهرستان آق قلا کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار