آغاز جنگ تجاری سئول و توکیو/ کره جنوبی سفیر ژاپن را احضار کرد

کره جنوبی در اعتراض به اعمال محدودیت بر صادرات تولیدات فناوری این کشور، سفیر ژاپن را احضار کرد.

آغاز جنگ تجاری سئول و توکیو/کره جنوبی سفر ژاپن را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، در پی اقدام توکیو در اعمال محدودیت بر واردات فناوری‌های کره جنوبی، مقامات سئول روز دوشنبه  سفیر ژاپن در این کشور را احضار کردند.

احضار سفیر ژاپن در کره جنوبی پس از آن صورت می‌گیرد که توکیو اخیراً اعلام کرده که  کره جنوبی را از فهرست کشورهای موسوم به «کشورهای سفید» حذف خواهد کرد؛ فهرستی که در آن کشورهای غربی از قبیل آمریکا و اروپایی قرار دارند و در آنها «محدودیت‌های حداقلی روی تجارت» وجود دارد.

به نوشته یونهاپ، این اقدام ژاپن در واقع واکنش آشکاری است به حکم دادگاه کره جنوبی علیه شرکتهای ژاپنی. سال گذشته یک دادگاه کره جنوبی در اکتبر گذشته یک شرکت ژاپنی را مجبور به پرداخت غرامت حدود ۹۰ هزار دلاری به هر یک از شاکیان کرد. (اینجا)

وزارت صنایع ژاپن پنج‌شنبه گذشته در طرحی علیه صادرات کالاهای کره جنوبی اعلام کرد از این پس محدودیت‌های شدیدتری بر واردات مجموعه‌ای از مواد به‌کار‌رفته در گوشی‌های هوشمند و نیمه‌رسانا‌ها اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر، «سانگ یان-مو»، وزیر تجارت، صنایع و انرژی کره جنوبی نیز به بیان اینکه تصمیم اخیر توکیو ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی است افزود کره جنوبی علیه ژاپن به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار