رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر با انتقاد از اقدامات عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه دوحه گفت بحران در خلیج فارس به اوج رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، «علی بن صمیخ المری»، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر، در واکنش به تهدیدات چهار کشور محاصره‌کننده (یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) بر ضد دوحه گفت بحران در خلیج فارس به اوج خود رسیده است.

او در واکنش به احتمال عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اقدام این کشور‌ها در هدف قرار دادن شبکه الجزیره گفت: «این کمیته در برابر درخواست‌های تحریک‌آمیز برخی مقامات برجسته کشور‌های محاصره کننده، علیه اصحاب رسانه و شبکه‌های اطلاع رسانی قطر ساکت نخواهد نشست. این سخنان به این معنی است که شبکه الجزیره به صراحت تهدید می‌شود».

المری این مقام قطری گفت: «موفقیت هرگونه ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی، به پایان یافتن این بحران و توقف تجاوزات چهار کشور محاصره‌کننده قطر بستگی دارد».

این مقام قطری بر «ضرورت اتخاذ تصمیماتی علیه کشور‌های محاصره کننده با هدف وادار کردن آن‌ها به توقف تجاوزات علیه هزاران خانواده و شهروند مقیم قطر» تاکید کرد.

المری افزود: «بحران محاصره قطر به بافت اجتماعی خانواده‌های عرب حاشیه خلیج (فارس) آسیب رسانده است. هر گونه تهدیدی علیه ثبات منطقه می‌تواند پیامد‌هایی برای امنیت و ثبات جهان داشته باشد. این در حالی است که امارات به لجاجت‌ها و تخلفات خود و همچنین نادیده گرفتن تصمیمات دیوان دادگستری بین المللی (لاهه) ادامه می‌دهد».

او در ادامه اظهار کرد: «آمریکا و دیگر کشور‌های غربی نیز تا حدی مسئول هستند؛ زیرا برای جلوگیری از اقدام کشور‌های محاصره کننده به ادامه بحران و در جهت حمایت از حقوق بشر در کشور‌های حوزه خلیج (فارس) همچون دیگر مناطق جهان هیچ اقدامی نکرده‌اند».

رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر گفت: «هر از گاهی از برخی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف برقراری آرامش و امنیت درمنطقه با خبر می‌شویم، اما باید به این مطلب توجه کرد که موفقیت هرگونه تلاش برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی، منوط به حل و فصل بحران قطر و پایان دادن به تخلفات کشور‌های محاصره‌کننده است».

این مقام قطری از اعضای کمیته حقوق بشر «تام لانتوس» در کنگره آمریکا خواست برای اطلاع از پیامد‌های محاصره قطر و همچنین اطلاع از اصلاحات این کشور در زمینه بازار کار و حمایت از حقوق بشر از کمیته ملی حقوق بشر قطر دیدار کنند.

شایان ذکر است، منطقه خلیج فارس از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ شاهد بدترین بحران در تاریخ خود است. کشور‌های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع و تحریم‌هایی با هدف مجازات این کشور به بهانه حمایت از تروریسم برضد آن اعمال کردند. دوحه این اتهامات را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار