رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،هادی رضایی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: اولین سیاست ما برای حضور در این مسابقات کسب سهمیه نیست و بر اساس شانس مدال آوری خواهد بود. گروهی که مدال طلا بیاورند، مدال نقره و مدال برنز، به ترتیب در اولویت هستند.

وی ادامه داد: گروهی هم اختصاص به جوانانی دارد که می‌توانند پشتوانه باشند، از این‌ها هم حمایت می‌کنیم، اعزام می‌کنیم و هدفمان کسب سهمیه برای توکیو ۲۰۲۰ نیست. ملاک اصلی ما در اعزام بصورت کیفی است، در جاکارتا هم این فرمول را پیاده کردیم که جواب داد.

کیفی گرایی در اعزام‌ها مد نظر خواهد بود

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو تصریح کرد: در ورزش ما جای خالی کیفی گرایی احساس می‌شود، به همین منظور سعی کردیم رشته‌ها و تیم‌هایی را حمایت کنیم که شانس بیشتری در مدال آوری خواهند داشت. مطمئنأ اگر بودجه باشد به سایر رشته‌ها هم توجه خواهیم کرد.

رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

رضایی گفت: بر اساس این رتبه بندی رشته‌های گروه‌های الف، ب و ج به این ترتیب است که گروه الف دوومیدانی، وزنه برداری، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی، جودو، پاراتکواندو، والیبال نشسته مردان و فوتبال ۵ نفره نابینایان رشته‌هایی هستند که شانس کسب سهمیه و مدال دارند که در گروه الف قرار می‌گیرند. ما هم بر مبنای بودجه اولویت بندی می‌کنیم. گروه ب رشته‌هایی هستند که شانس کسب سهمیه هستند، اما شانس مدال ضعیف‌تری دارند، شنا، قایقرانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته بانوان و گلبال مردان که شاید شانس کمی برای مدال در توکیو داشته باشند، اما در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شانس مدال آوری دارند. به همین دلیل حمایت می‌کنیم تا پشتوانه سازی انجام شود. درست است که شاید شانس مدال در پارالمپیک نداشته باشند، اما با توجه به جوانگرایی صورت گرفته، در این رشته‌ها از شانس‌های اصلی مدال در پاراآسیایی ۲۰۲۲ خواهند بود.

وی ادامه داد: گروه سوم رشته‌هایی هستند که شانس کسب سهمیه ضعیف‌تری دارند که اگر بتوانند موفق به کسب سهمیه شوند حمایت خواهیم کرد. در نتیجه بسته حمایتی ما کاملا کیفی است. ۴۴۰۰ ورزشکار در در مجموع ۲۲ رشته در مسابقات ۲۰۲۰ توکیو حاضر خواهند بود.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره رشته‌های حاضر در توکیو ۲۰۲۰ عنوان کرد: ۲۲ رشته ورزشی در پارالمپیک توکیو شرکت می‌کنند که حدود ۱۶۵ کشور با ۴۴۰۰ ورزشکار حاضر خواهند بود، ۱۷۵۴ زن، ۲۳۴۶ مرد و ۳۰۰ نفر هم میکس هستند، در مجموع ۴۴۰۰ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی در پارالمپیک توکیو حاضر خواهند بود.

انتظار کسب ۱۱ مدال طلا تا بدین لحظه از فعالیت ورزشکاران را داریم

رضایی درباره پیش‌بینی‌های کمیته ملی پارالمپیک از مدال‌آوران گفت: پیش بینی ما برای توکیو تا ۲ ماه قبل ۱۲ مدال طلا بوده است، اما امروز ۱۱ طلا شده است، ۲ ماه آینده نیز ممکن است این تعداد کم یا زیاد شود. چیزی برای پنهان کردن نداریم. تمام این پیشی بینی‌ها بر مبانی میزان آمادگی ورزشکاران و رکورد‌های آنهاست و در مورد تمام رشته‌ها موجود است. پیش بینی تعداد سهمیه‌ها و اعزام‌ها را هم کرده ایم. حتی در خصوص شرایط آب و هوایی نیز پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم که ورزشکاران ما در چه فصلی در کدام شهر تمرین کنند، بهتر است.

وی افزود: در مورد وزنه‌برداری تا آخر خرداد پیش بینی‌ها انجام شده است و مرتب بروزرسانی می‌شود. البته تمام این پیش‌بینی‌ها همانطور که گفتم بر اساس رکورد‌های امروز است و در مدت باقیمانده حتماً دستخوش تغییرات خواهد شد. بعد از مسابقات جهانی هلند با وجود پیش‌بینی کسب ۲ مدال طلا، امروز این شانس را از دست داده‌ایم البته این فرصت وجود دارد که بر اساس رکورد‌های مسابقات آینده این شرایط بهبود پیدا کند.

۲۴ سهمیه کسب کرده‌ایم/ انتظار کسب ۱۱ طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز و مجموع ۳۲ مدال وجود دارد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو درباره کسب سهمیه‌ها عنوان کرد: تا امروز ۲۴ سهمیه کسب شده است که با رکورد‌های امروز ورزشکارانمان انتظار کسب ۱۱ طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز و مجموع ۳۲ مدال است. در مجموع انتطار ۵۷ سهمیه را داریم که تا حالا موفق به کسب ۲۴ سهمیه شده‌ایم. چیزی را به قضا و قدر نسپرده ایم و کاملا بر اساس برنامه ریزی عمل می‌کنیم.

رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

حقوق مدال آوران و متغییر‌های مالی مدال‌ها پرداخت می‌شود

رضایی با اشاره به آیین نامه اجرایی حقوق مربیان و ورزشکاران گفت: آیین نامه‌ای برای تمام ورزشکاران و مربیان تدوین شده است، ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا دارند از ابتدای امسال شامل دریافت حقوق می‌شوند. برای شانس مدال نقره و برنز هم ۶ ماه حقوق پرداخت خواهیم کرد. از سال آینده نیز تمام ورزشکاران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: برای هر ورزشکار طلایی ۲۵ روز در ماه و ۳۰۰ روز در سال اردو در نظر گرفته ایم. البته هر ۳ ماه یکبار سنجش و ارزیابی خواهیم کرد که اگر ورزشکاری دچار نوسان باشد مجددا مورد بازبینی قرار می‌گیرد و حق الزحمه‌ها را بر این اساس کم و زیاد خواهیم کرد. از طرفی اگر ورزشکاری امروز شانس مدال برنز باشد، اما طلا بگیرد تمام مابه التفاوت این مدت را به او پرداخت خواهیم کرد. در جاکارتا این کار انجام شد که حدود ۲۵ نفر بودند که شانس‌های نقره و برنز به طلا تبدیل شدند. البته اینجا یک پله بالاتر آمدیم، یعنی تبدیل برنز به نقره را هم مابه التفاوت خواهیم داد. پاداشی را هم هر ۳ ماه یکبار به ورزشکارانی که سطح خود را حفظ کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: برای ورزشکاران طلایی از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا سقف ۵ میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد که بر اساس میزان آمادگی و شانس کسب مدال خواهد بود.

براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم

وی ادامه داد: شاخص‌های مختلفی برای کادرفنی و مربیان گذاشته‌ایم. هیچ ورزشکاری شامل استثنا نمی‌شود. ما توانمندی ورزشکارانمان را می‌دانیم، اما باید رکورد لازم را کسب کنند. هیچ وقت از یک ورزشکار نباید انتظار داشته باشیم همیشه در اوج باشد بلکه بر مبنای روز مسابقه‌اش ارزیابی می‌کنیم که در چه زمانی در چه سطحی از آمادگی باشد. تمام این موارد در آیین نامه دیده شده است.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا به تمام افرادی که موفق به کسب سهمیه شوند حقوق پرداخت خواهد شد یا نه، گفت: برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم، بلکه بر اساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد. بسیاری از رشته‌ها بر اساس رنکینگ و رکورد است و این نفرات بر این اساس در زمره دریافت حقوق قرار می‌گیرند.

هیچ تفاوتی بین رشته‌های تیمی و انفاردی نمی‌گذاریم/اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

رضایی عنوان کرد: بر مبانی بودجه‌ای که داریم و بر اساس هدفمان برنامه ریزی می‌کنیم. تمام آیین نامه‌های حقوق‌ها را بصورت شفاف روی سایت قرار می‌دهیم تا هیچ ابهامی باقی نماند و اگر فردا دوستی مدعی شد، رسانه‌ها بدرستی بتوانند قضاوت کنند.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین رشته‌های تیمی و انفرادی نداریم بلکه حتی دید من این است که به رشته‌های تیمی باید توحه بیشتری شود. در آیین نامه حتی پاداش‌های پای سکو هم دیده شده است. در ورزش جانبازان و معلولان اگر خارج از این آیین‌نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید.

رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

باید تکلیفمان را مشخص کنیم که حرفه‌ای هستیم یا آماتور/امیدوارم ماجرای پناهندگی تکرار نشود

رضایی درباره پناهندگی ورزشکاران معلول عنوان کرد: این سوال باید از فدراسیون ورزش‌های جانبازان مطرح شود، اما به عنوان فردی که سال‌ها در ورزش جانبازان و معلولین حضور داشته‌ام، می‌گویم نمی‌توانیم در این خصوص درباره همه افراد یک طور قضاوت کنیم، اما تضمین‌های لازم از تمام ورزشکاران گرفته می‌شود. امیدوارم دیگر این اتفاق رخ ندهد.

رضایی درباره گلایه برخی ورزشکاران مبنی بر عدم در اختیار بودن امکانات لازم برای تمرینات گفت: ما کمیته ملی پارالمپیک هستیم و فدراسیون‌ها را تحت پوشش داریم. درباره تجهیزات هرکدام وظیفه‌ای داریم فدراسیون، کمیته و ورزشکار. ورزشکاران طلایی ما حدود ۴۸۰ میلیون پاداش دریافت کرده‌اند، باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم حرفه‌ای هستیم یا نه؟ اگر ورزشکار موفقیت می‌خواهد باید حرفه‌ای فکر، زندگی، تمرین و هزینه کند. هر ورزشکاری که کسب سهمیه کند تجهیزات برای او پیش بینی شده است. حالا این تجهیزات ممکن است از طریق فدراسیون پرداخت شود یا مستقیم در اختیار خود ورزشکار قرار بگیرد. در جاکارتا این کار انجام شد. تا قسمتی ورزشکار باید تلاش کند به تیم ملی برسد تا تحت پوشش ما قرار گیرد این یک زنجیره است که هر ۳ بخش باید با هم هماهنگ باشد.

برای بهبود وضعیت پارالمپیکی‌ها آن‌ها را با فدراسیون‌ها ادغام کردیم/براساس سیاستمان به ورزشکاران مدال آور پول پرداخت خواهیم کرد

وی درباره رشته‌هایی که از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان جدا شده است اینکه آیا شرایط بهتر شده یا نه، عنوان کرد: برخی از این فدراسیون‌ها از نظر سازمان جهانی سالهاست این رشته‌ها را دارند، ۹ سال است گفتگو‌ها بین تنیس روی میز از طریق فدراسیون انجام می‌شود. تکواندو، قایقرانی، تیروکمان و خیلی رشته‌های دیگر هم همینطور. هدف از این ادغام این بوده که ورزشکاران معلول بتوانند از امکانات ورزشکاران سالم نیز بهره‌مند شوند. از طرفی طبق آیین نامه به تمام این فدراسیون‌ها پول داده‌ایم. دستورالعمل را هم در اختیار همه قرار داده ایم. به فدراسیون تیروکمان از فدراسیون نابینایان بیشتر پول پرداخت کرده‌ایم. تیروکمان می‌تواند به ازای هر ورزشکار طلایی ۲۵ روز در ماه از ما پول بگیرد، خوب هم پول می‌دهیم، اما در چارچوب قانون و آیین‌نامه بر اساس سیاستی که داریم به ورزشکاران طلایی، نقره‌ای و برنزی پول پرداخت می‌کنیم.

سرپرست کمیته ملی پارالمپیک افزود: ۸ رئیس فدراسیون مقابل وزیر ورزش تفاهم نامه را امضا کردند. حالا اگر مشکلی دارند وزارت ورزش و فدراسیون جانبازان و معلولان طرف هستند. به تیروکمان پول دادیم، به دوچرخه‌سواری علی‌الحساب دادیم و گفتیم این سیاست‌ها را اجرا کنید مابقی را دریافت کنید. نگاه ما به دوچرخه‌سواری مانند فدراسیون جانبازان و معلولان است.

رضایی: براساس شانس مدال حق الزحمه خواهیم داد/ برای کسب سهمیه حقوق پرداخت نمی‌کنیم/ اگر خارج از آیین نامه عمل کردیم از ما مطالبه کنید

هدفمان ایجاد تعادل و تعامل است/۱۴ ماه زمان داریم

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در خصوص دریافت تضمین از ورزشکاران برای بازگشت به کشور بعد از مسابقات و اجرای مباحث فرهنگی گفت: درباره ۱۰ هزار دلار تضمین دوپینگ، نامه وادا است که خواستار دریافت این تضمین شده است و برای تمام کشورهاست. درباره تضمین بازگشت این موضوع مربوط به وزارت ورزش است که به چه صورت عمل شود. در پارالمپیک نمی‌خواهیم سخت یا ساده بگیریم و هدف ایجاد تعادل و تعامل است. تصمیم داریم برای هر ورزشکار خلأ‌هایی که قبلا داشتیم را پر کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. ورزشکاری که اعزام می‌شود از توانایی لازم برای حضور در چنین میادینی برخوردار باشد. تمام ورزشکاران ما پرونده‌های پزشکی و روانشناسی دارند. ۱۴ ماه زمان داریم و روز به روز اخبار بهتری خواهیم شنید.

رضایی تصریح کرد: مربی بدنساز و فیزیوتراپ متخصص آورده‌ایم که هر کدام از ورزشکاران نیاز دارند از امروز برای رفع نیاز و مشکلات مراجعه کنند. سعی می‌کنیم تا جایی که توان ما است دغدغه ورزشکاران را برطرف کنیم تا در بهترین شرایط آماده حضور در مسابقات شوند.

وی درباره حضور زهرا نعمتی در دو بخش تیروکمان ورزشکاران سالم و معلول گفت: نعمتی توانمندی بسیار بالایی دارد، اما بنظر ما باید تمرکزش را روی یک بخش بگذارد. با خود او هم صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که حضورش در المپیک برای ما هم افتخار است، اما باید تکلیفش را با خودش روشن کند تا دچار دوگانگی نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار