سانسور به نینتندو راه ندارد

مدیر عامل شرکت نینتندو اعلام کرد: هیچ یک از عناوین رایانه‌ای توسط شرکت نینتندو سانسور نخواهند شد.

سانسور به نینتندو راه نداردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث سانسور تنها به فیلم و سریال‌ها ختم نمی‌شود و محدودیت جغرافیایی هم ندارد، شرکت سونی مدت‌هاست  برخی از بازی‌ها را که احساس می‌کند دارای محتویات جنسی و یا محتویاتی هستند که در روحیه کودکان تاثیر می‌گذراد را حذف یا سانسور می‌‎کند. اما به تازگی جلسه سهام داران شرکت نینتندو برگزار شده است که در این جلسه یکی از حضاراز مدیر عامل این شرکت که Shuntaro Furukawa نام دارد پرسید: نظر شرکت نینتندو درباره سانسور شدن برخی عناوین توسط دیگر شرکت‌های سازنده کنسول چیست و آیا نینتندو هم به جمع این شرکت‌ها خواهد پیوست.

مدیر عامل نینتندو در اینباره اعلام کرد: اگر هر شرکت بخواهد به دلخواه خود اقدام به حذف محتویات بازی‌ها کند، در این صورت چیزیاز بازی‌ها باقی نخواهد ماند و بازی‌ها در هر کنسول محتویات جدید خواهند داشت. بهتر است وظیفه سانسور و حذف محتویات را بر عهده سازمان رده بندی سنی قرار دهیم و به طور مستقل در این مسائل وارد نشویم. همچنین نیتندو امکاناتی را در اختیار والدین قرار خواه داد که به نوعی محدودیت سنی خواهند بود و والدین می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

سانسور به نینتندو راه ندارد

همچنین Furukawa به این موضوع اشاره کرد که که با سانسور کردن هر بازی به شرکت سازنده آن و مخاطبان هر بازی بی احترامی خواهد شد و عدالت بین بازی‌ها از بین خواهد رفت چرا که شرکت‌ها محتویات خود را وابسته به هم در بازی قرار می‌دهند و با سانسور کردن این ترتیب از بین می‌رود. از طرفی هم هر گیمر حق انتخاب دارد و نباید عناوین انتخاب شده توسط این افراد تغییر داده شود.


بیشتر بخوانید: تمرکز سونی روی عناوین انحصاری بیشتر


با این وضعیت شرکت نیتندو قصد ندارد به جمع شرکت‌هایی که عناوین رایانه‌ای را سانسور می‌کنند بپیوندد و ترجیح می‌دهد این کار را برعهده سازمان مربوطه بگذارد. همچنین قابل ذکر است که این شرکت تاکنون هیچ یک از عناوین رایانه‌ای را سانسور نکرده است و حتی عناوینی که شرکت سونی تصمیم به سانسور آن‌ها گرفت را به صورت کامل برای گیمرهایش عرضه کرد.

انتهای پیام/

نینتندو سانسور نخواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار