حق‌پرست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۷۰ درصد لوازم ورزشی، تقلبی است/ کمبود مواد اولیه، چالش اصلی صنف لوازم ورزشی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم ورزشی خارجی موجود در بازار تقلبی است.

مرتضی حق‌پرست، رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار لوازم ورزشی گفت: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم ورزشی خارجی موجود در بازار تقلبی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی با بیان اینکه ورود پوشاک خارجی در بازار ممنوع شده است، افزود: درحال حاضر این صنف با کمبود مواد اولیه مواجه است.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۱۶۰۰ واحد صنفی لوازم ورزشی/ ممنوعیت واردات تجهیزات ورزشی، قاچاق را رونق می‌دهد 


حق پرست با تأکید بر اینکه برند‌های خارجی در بازار، مشتری‌های خود را دارد، تصریح کرد: زمانی که این برند‌ها در بازار نباشد این مشتریان مجبورند جنس‌های خود را از طرق دیگر خریداری کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی، آمار دقیقی از تعداد واحد‌های صنفی در بازار وجود ندارد.

حق پرست در ادامه تأکید کرد: برخی از واحد‌های داخلی در زمینه تولید پوشاک در کشور فعال هستند؛ اما نکته قابل توجه آن است که پوشاک ورزشی باید دارای کیفیت و قابلیت قابل توجهی باشد که برای تحقق این مهم، نیاز به واردات پارچه است که متأسفانه تأمین مواد اولیه در کشور به سختی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های برجسته صنعت و یا حوزه تولید لوزام ورزشی به این امر معطوف می‌شود که عرصه مذکور بسیاری از رشته‌های تولیدی دیگر همچون نساجی، پلاستیک و را به سمت رونق هدایت می‌کند که البته تحقق چنین موفقیتی مستلزم افزایش رونق هر چه بیشتر در عرصه تولیدات لوزام ورزشی است.

حق پرست در پایان  یادآوری کرد: امیدواریم با حمایت نهاد‌های ذی ربط و حصول رونق در بازار لوازم ورزشی، شاهد توفیقات اقتصادی بیشتری در این عرصه باشیم که تحقق چنین موفقیتی در این صنف، قطعا بسیاری از رسته‌های تولیدی را منتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/

برخی از واحد‌های داخلی در زمینه تولید پوشاک در کشور فعال هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار