فیسبوک دیگر مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

چندی پیش اعلام شد که فیسبوک برا تائید اعتبار برخی از کاربران جدید خود رمزعبور ایمیل آن کاربران را درخواست می‌کند که به تازگی این مشکل برطرف شده است.

فیسبوک دیگر مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از موارد اعتبار سنجی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی دریافت ایمیل کاربر و ارسال یک کد یا لینک به آن حساب ایمیل است که با تائید آن، حساب کاربری فعال شده و کاربر می‌تواند از امکانات آن شبکه مجازی استفاده نماید. فیسبوک در طرحی ناگهانی این قابلیت رابه گونه‌ای دیگر تغییر داد و از برخی کاربران جدید آدرس ایمیل و رمزعبور ایمیل را از آنان در خواست کرد.

پس از آنکه چندی پیش کاربری در توئیتر تصویری را منتشر کرد که در آن شبکه اجتماعی فیسبوک رمزعبور ایمیل کاربر را از او درخواست کرده بود، کارشاناسان امنیتی به این نحوه عملکرد فیسبوک انتقادات فراوانی وارد کردند. در سال گذشته چندین مشکل امنیتی گریبان‌گیر فیسبوک شد که در نتیجه آن اطلاعات تعداد زیادی از کاربران فاش شد، به همین دلیل به نظر کارشناسان توجیهی ندارد که فیسبوک، رمزعبود ایمیل کاربران را از آن‌ها درخواست کند. در همین راستا یکی از سخنگو‌های فیسبوک در مصاحبه با The Daily Beast اعلام کرد که این شبکه اجتماعی دیگر این نوع درخواست را از کاربران نخواهد کرد.

فیسبوک دیگر مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

فیسبوک دیگر مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

مدیران فیسبوک اشاره کردند که این درخواست تنها از تعداد قلیلی از کاربران جدید صورت گرفت که به وسیله نسخه دسکتاپ و با استفاده از ایمیلی که از پروتکل OAuth پشتیبانی نمی‌کند، اقدام به ثبت نام کرده‌اند. OAuth یک پروتکل امنیتی باز است که توسط گوگل، آمازون، توئیتر و فیسبوک مورد استفاده قرار گرفته و در آن کاربران بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور، اجازه دسترسی به اطلاعاتشان را دارند.

فیسبوک دیگر مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

در آزمایش جدیدی که سایت Engadget انجام داده، فیسبوک دیگر رمزعبور ایمیل را از کاربر نمی‌پرسد. این سایت حساب کاربری جدیدی را در فیسبوک با آدرس ایمیل iCloud (که از پرتکل OAuth پشتیبانی نمی‌کند) ایجاد کرد، اما رمزعبور ایمیل از کاربر درخواست نشد. به جای درخواست رمزعبور ایمیل، یک کد ۵ رقمی به ایمیل ارسال شد کاربر با تائید آن یک ایمیل دیگر حاوی لینک جادویی دریافت کرد و وارد حساب کاربری خود در فیسبوک شد. به این ترتیب فیسبوک در دو مرحله اعتبار کاربر را تائید کرد.

به دلیل اختلالات امنیتی زیادی که فیسبوک در سال گذشته پشت‌سر گذاشت، در حال حاضر تائید‌های امنیتی خود را افزایش داده و در دو مرحله انجام می‌دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۹ بود که اطلاعات بیش ۶۰۰ میلیون کاربر به دلیل مشکلات امنیتی فاش شد که رقم بسیار بالایی است. به همین جهت FTC (کمیسیون تجارت فدرال) اعلام کرده که بار دیگر بازرسی‌های خود را از فیسبوک انجام خواهد داد. این کمیسیون بار اول پس از اعتراف فیسبوک به در اختیار قرار گذاشتن اطلاعات کاربران خود، به موسسه کمبریج انالیتیکا و تاثیر آن به بر پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، تحقیقات خود را از فیسبوک انجام داده بود.


بیشتر بخوانید:هوآوی P30 رکورد سرعت فروش پرچمداران این شرکت را شکست


انتهای پیام/

فیسبوک مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار