تولید ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در لالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: در مرغداری‌های فعال در این شهرستان، ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در هر دوره وجود دارد.

رقیه سلطانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۲۴ واحد مرغداری صنعتی در این شهرستان فعال هستند که ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در هر دوره در این واحد‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت: همچنین ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در لالی وجود دارد که ظرفیت تامین گوشت قرمز مورد نیاز این شهرستان را دارند.

سلطانی درخصوص میزان تولیدات دامی و کشاورزی اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۰ هزار تن محصولات دامی و کشاورزی در این شهرستان تولید شد که ۱۵ هزار تن از میزان تولیدات مذکور مربوط به محصولات زراعی و باغی و ۲۵ هزار تن مربوط به محصولات دام و طیور است.

گفتنی است؛ درحال حاضر کشت تابستانه در حال انجام است و کشت حبوبات از جمله؛ ماش، لوبیا چشم بلبلی و همچنین علوفه دام در اراضی این شهرستان کشت می‌شود.

همچنین ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم و یکهزار هکتار زمین کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافت که در این میزان ۹۷۰ تن محصول کلزا و ۹۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید محصولات دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.