ماجرای حذف دستگاه‌های کارتخوان از مطب پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در واکنش به جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان از مطب پزشکان توسط بانک‌ها، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: بنا بر آمار بانک مرکزی در سال ۹۷، شاهد رشد استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان بوده ایم. به طوری که این آمار نشان می‌دهد میزان استفاده از کارتخوان در مطب‌ها، از ۱۲ درصد به ۳۷ درصد رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شاهد جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان از برخی مطب‌های پزشکان هستیم، افزود: خیلی از بانک‌ها، وقتی تراکنش کارتخوان پایین باشد، تمایل ندارند که این قبیل کارتخوان‌ها فعال بماند و در نتیجه آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

ماجرای حذف دستگاه‌های کارتخوان از مطب پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در عین حال از مذاکره با بانک مرکزی برای عدم جمع آوری دستگاه‌های کارتخوان از مطب‌ها خبر داد.

جهانگیری در واکنش به این مطلب که گفته می‌شود عدم تراکنش کارتخوان در برخی مطب‌ها تعمدی است، گفت: مطب پزشک مثل یک فروشگاه نیست که مدام تراکنش داشته باشد و برخی مطب‌ها بعضاً بیمار ندارند و همین مسئله منجر به عدم تراکنش کارتخوان می‌شود.


بیشتر بخوانید:  آیا پزشکان بدون کارتخوان از چیزی فرار می‌کنند؟/ بررسی مشکل نبود کارتخوان در مطب برخی پزشکان


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی همواره از قوانین تبعیت کرده است، افزود: گلایه ما این است که اگر قرار بر استفاده از کارتخوان برای مطب‌ها است، چرا این موضوع شامل همه صنوف نمی‌شود.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی قبلاً نیز اعلام کرده از مصوباتی که منجر به شفاف سازی فعالیت‌ها شود، حمایت کرده و آن‌ها را اجرا می‌کند، اما انتظار داریم که این قبیل مصوبات برای همه یکسان باشد.

جهانگیری تاکید کرد: دلخوری جامعه پزشکی از تبعیض‌هایی است که به این حرفه می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ماجرای جمع‌آوری کارتخوان‌ها از مطب‌ها/ درخواست از بانک مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق حبیبی
۱۸:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
مالیات را فقط کارمندان پرداخت می کنند
من بعنوان کارمند حقوقم را قبل از واریز به حساب ده درصدشا برا مالیات برداشتند .اونوقت یه دکتر که حداقل ساعتی صدها هزار تومن ازش دم می میگیره مالیات نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
رفتم مطب میخوام کارت بکشم میگه خط مشکل داره نقدی پرداخت کن بخاطر همین تراکنششون کم میزنه.ما که هر مطبی رفتیم خیلی شلوغ بوده.بابا کارت نمیکشن که مالیات ندن.
آخرین اخبار