ماجرای استعفای ۲ عضو شورای اسلامی شهر بستان چیست؟

رئیس شورای اسلامی شهر بستان درخصوص استعفا ۲ عضو این شورا توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام شیخ موسی کروشاتی، رئیس شورای اسلامی شهر بستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص استعفای ۲ عضو این شورا و مشکلات ایجاد شده در تصویب لوایح مطالبی عنوان کرد.

وی گفت: متاسفانه دوره پنجم شورای اسلامی شهر بستان چه از حیث موضوع تعیین صلاحیت‌ها در بدو انتخابات و هم در حین انتخابات و هچنین بعد از تعیین و انتخاب مردم دچار مشکل شده و تاکنون این شورا با برخی مشکلات دست به گریبان است.

کروشاتی افزود: این شورا علیرغم اینکه شورا‌های کل کشور بعد از انتخاب و در زمان معین اقدام به تعیین هیئت رئیسه و تشکیل شورا و انتخاب شهردار نموده اند که این روند در شهر بستان به دلیل اعمال نفوذ یک جریان‌های خاص منتسب به بعضی از اعضا و همچنین به علت غیبت ۲ عضور از اعضای در جلسات تحلیف و تشکیل هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بستان با ۶ ماه تاخیر شروع به کار کرد که این شروع بکار خلاف روند قانونی با اعمال نفوذ بعضی از جریان‌های درون بخش بستان و برون بخش با حضور کم رنگ این ۲ عضو (عبدالرضا ساعدی و احمد سواعدی) که اخیرا نیز بعد از استعفای شهردار و انتخاب شهردار جدید دوباره به علت‌های بسیار غیر قانونی استعفا نامه خود را نوشته و اعلام می‌دارند که به صحن شورا باز نمی‌گردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بستان با بیان روند قانونی و مراحل استعفا از شورا تصریح کرد: علی القاعده استعفا نامه باید به شورا داده شود و شورا در این راستا باید تشکیل جلسه بدهد و عضو مستعفی از استعفا نامه خود دفاع و بعد از رای گیری و رای آوردن استعفا نامه مصوب و به فرمانداری ارسال و پس از تایید استعفای عضو رسمی می‌شود و الا صرف تقدیم استعفا دلیل قانونی مبنی بر حضور نداشتن در شورا نیست.

حجت الاسلام شیخ موسی کروشاتی، در ادامه بیان داشت: به دلیل حضور این ۲ عضو لوایح شهرداری و مصوبات شورا معطل مانده و فعلا شورای اسلامی شهر بستان از رسمیت افتاده است و امکان دعوت از اعضای علی البدل به دلیل غیبت آن‌ها و طی ننمودن روند استعفا وجود ندارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مراتب یاد شده را به فرماندار، حوزه امور شهری استانداری منعکس کرده ایم که متاسفانه به دلیل نفوذ برخی جریان‌ها فرمانداری و شاید استانداری در این قضیه ورود نکرده اند.

حجت الاسلام کروشاتی افزود: شهرداری بستان به علت مشکلات دوره پنجم شورای اسلامی کارایی خود را از دست داده است که آن را ناشی از نفوذ بعضی از اشخاص دورن بخش و خارج از بخش بستان دانست.

وی افزود: همه مردم شهر بستان به ویژه نخبگان این مشکلات و وضعیت شورا را بدانند که انتظار می‌رود از استانداری خوزستان و فرمانداری دشت آزادگان به این موضوع بسیار مهم که به نفع مردم است رسیدگی نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر بستان در ادامه گفت: با رسانه‌ای کردن این موضوع شاید مرهمی باشد برای مداوای این قضیه معطل مانده شورای اسلامی شهر بستان باشد از سایت باشگاه خبرنگاران جوان خواست تا در این زمینه اطلاع رسانی و انتشار این مطلب یاری لازم را انجام دهد تا رفع مشکل صورت بگیرد.

وی در پایان این گفتگو از شهردار بستان بخاطر عملکرد خوب آن، علیرغم لغو حکم یکماهه آن توسط استانداری ناشی از نفوذ اعمال نفوذ‌ها و کمبود اعتبارات تقدیر و بیان کرد: این شهرداری اخیر حمایت خوبی از سوی استانداری و دیگر نهاد‌های که اعتبار دست آن‌ها است می‌شود و لوایح بسیار مهمی در رابطه با درآمد زایی و امکان رفع مشکلات عمرانی و رفاهی شهر و پرداخت حقوق کارکنان و افزایش دست مزد کارگران بارانداز ارائه نموده که متاسفانه به دلیل غیبت این دو عضو کار‌ها مانده است.

انتهای پیام/گ

تشریح ماجرای استعفا اعضای شورای شهر بستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.