آمار نگران کننده در خصوص قاچاق از مرزهای کشور

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبادان گفت: از گمرک آمارهای نگران کننده ای در خصوص قاچاق از مرزهای کشور به دست ما می رسد.

عامر کعبی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبادان در دیدار فرماندار این شهرستان  با مردم اروندکنار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:مسئله قاچاق سازمان یافته در مرزهای کشور از جمله در آبادان بسیار جدی است،اما کسانی که از این طریق سود کلان به جیب می زنند اهل و ساکن آبادان و حتی استان نیستند.

وی افزود:قاچاق کالا سبب آسیب به تولید و اشتغال در کشور شده است،بنابراین مبارزه و برخورد جدی با قاچاق و قاچاقچیان در دستور کار مسئولان نظام قرار گرفته است.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبادان  ادامه داد:برای مقابله با مقوله قاچاق در کشور تصمیم داریم بازرگانی و تجارت در شهرهای مرزی کشور را رونق دهیم و مردم بومی منطقه را از منافع صادرات و واردات بهره مند کنیم،به گونه ای که خود مردم به صورت مستقیم در تجارت مشارکت داشته باشند.

عامر کعبی گفت:عده ای از خارج خوزستان  با استفاده از مزایای واردات کالا و معافیت های مالیاتی در منطقه از سودهای کلان بهره مند می شوند که این موضوع مصداق بحث قاچاق سازمان یافته است که باید جلوی آن گرفته شود.

موسوی فرماندار آبادان نیز گفت : من به کار جهادی اعتقاد عمیق دارم،متاسفانه در اروندکنار کار جهادی صورت نگرفته است،مسئولان تا به امروز در خصوص خدمت رسانی به مردم اروندکنار و چوئبده کوتاهی کرده اند،وضعیت کشاورزی،صنعت،صیادی و اشتغال بسیار نامناسب است و باید هرچه سریعتر در این زمینه تحول جدی صورت بگیرد.

وی افزود:چهار کارگروه ویژه کشاورزی، بنادر و صیادی،صنعت و تجارت و اصناف در اروندکنار تشکیل داده ایم و از مسئولان این کارگروه ها در پایان مهلت تعیین شده انتظار گزارش کار واقعی و محسوس خواهیم داشت.

فرماندار آبادان گفت:مقرر کردیم در حدود دو ماه  آینده واردات کالاهای ملوانی یا ته لنجی تنها از بنادر اروندکنار و چوئبده انجام شود و در اختیار بازاریان بومی منطقه قرار بگیرد.

موسوی ادامه داد:تصمیم داریم جدا  از بازارچه غیرفعال مرزی اروندکنار ۲بازار ویژه مرزی با حدود ۲۰۰مغازه در اروندکنار و چوئبده احداث کنیم و مغازه های آن را در اختیار مردم بومی، به ویژه افراد کم برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دهیم تا کالاهای ته لنجی منحصرا از طریق این بازارها تهیه و تامین شود.

انتهای پیام/ د

افزایش قاچاق کالا در مرزهای کشور

برچسب ها: قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.