۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مرکز همایش بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان از پیشرفت ۷۲ درصدی مرکز همایش بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی احمدی مهر مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از این مجموعه با اشاره به آغاز ساخت آن از سال ۱۳۹۰ عنوان کرد: این پروژه به واسطه اجلاس کشور‌های غیر متعهد و با مصوبه دولت در اصفهان آغاز به ساخت شد.

وی با بیان اینکه تا کنون از سوی دولت ۲۰ میلیارد تومان هزینه به این طرح تزریق شده ادامه داد: در سال ۹۰ مقرر شد اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد و ظرف دو سال به اتمام برسد.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان افزود: سایر تامین اعتبار این پروژه از سوی شهرداری اصفهان و شهرداری منطقه ۶ تامین شده است.

احمدی مهر با بیان اینکه حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه اعتبار لازم است، تصریح کرد: هزینه‌های اجرایی این طرح حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده و پیشرفت فیزیکی پروژه به غیر از هتل و مرکز تجاری به ۷۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به عقد ۲۸ قرارداد با پیمانکاران و به نتیجه رسیدن ۶ مناقصه از دو سال پیش تاکنون اضافه کرد: با پرداخت شدن ۳۰ میلیارد تومان بدهی در ابتدای امسال، امیدواریم تا پایان سال آینده این طرح را به نقطه مطلوبی برسانیم.

احمدی مهر به ضرورت مشارکت بخش خصوص در این طرح اشاره کرد و گفت: قطعا با ورود بخش خصوصی و برگزاری جشن‌ها و همایش‌های شرکت‌های مختلف، درآمد قابل توجهی به این مجموعه وارد شده و منتج به رونق گرفتن آن می‌شود.


ویژگی‌های مجموعه‌های مرکز همایش‌های بین المللی

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان به مجموعه‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل سالن اصلی اجلاس، سالن پذیرایی، سالن سمینار و سینما، هتل، ویلا و مرکز تجاری با زیر بنای ۴۲۵ هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سالن اصلی اظهار کرد: این سالن با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر جایگاه ویژه و هزار و ۲۰۰ نفر جایگاه تماشاچیان و خبرنگاران دارای سیستم‌های صوتی پیشرفته است که قابلیت ترجمه ۸ زبان دنیا برای مدعوین را دارا می‌باشد.

احمدی مهر در خصوص سالن پذیرایی، سالن سمینار و سینما عنوان کرد: سالن پذیرایی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر دارای دیوار متحرک است که به دوسالن مجزا با سیستم‌های صوتی اختصاصی تبدیل خواهد شد و سالن سینما با ظرفیت ۵۰۰ نفر در کنار آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه بهترین ایده پردازان و مهندسان با این پروژه همکاری می‌کنند، اظهار کرد: این مجموعه موفق به دریافت جایزه سازه برتر فلزی در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد در سال ۹۲ و طرح برتر پنجمین کنفرانس ملی سازه و فولاد در سال ۱۳۹۳ شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان در خصوص تجهیزات ایمنی و امنیتی این مرکز بیان کرد: استحکام ساختمان به گونه‌ای است که در برابر زلزله و آتش سوزی با دوام است و خروجی‌های اضطراری در اطراف ساختمان و سالن‌های مرکز تعبیه شده است و اتاق فوریت‌های پزشکی، اتاق بادیگارد و امکان ورود خودرو‌های آمبولانس تا نزدیک درب سالن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استفاده از طرح‌های معماری ایرانی در این مجموعه اظهار کرد: در لابی مرکز طرح‌های اسلیمی مس بر روی شیشه به کار رفته و در سقف سالن اصلی نیز از طرح گنبد مسجد شیخ لطف الله استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بخش خصوصی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار