ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

پایان کار هفدهمین جایزه ادبی قلم زرین با معرفی برگزیدگان/ ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب آغاز شد

از رویداد‌های ادبی هفته گذشته، برگزاری اختتامیه جایزه قلم زرین بود.

از توضیحات دبیر جشنواره قلم زرین درباره چگونگی انتخاب چهره ادبی سال 98 تا آغاز ثبت نام در طرح تابستانه کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم؛

برگزیدگان جایزه قلم زرین معرفی شدند

مراسم پایانی هفدهمین جایزه «قلم زرین» در باغ کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و اهالی قلم و فرهنگ و توسط انجمن قلم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

در این مراسم از حداد عادل تجلیل شد و برگزیدگان در بخش های مختلف داستان و شعر معرفی شدند. 

توضیحات دبیر جشنواره قلم زرین درباره چگونگی انتخاب چهره ادبی سال ۹۸

نشست خبری جایزه ادبی قلم زرین،  با حضور رحیم مخدومی دبیر این رویداد و داوران این جایزه ادبی از جمله رضا اسماعیلی، احمد شاکری و پوروهاب در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

مخدومی در پاسخ به اینکه چهره ادبی سال چگونه انتخاب شده، توضیح داد:‌ برای انتخاب چهره سال دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه باید بدانیم اصل برای ما خود جشنواره است و آثاری که به عنوان برگزیده از سوی هیأت داوران انتخاب می‌شوند. ما باید توجه ویژه‌ را در این بخش داشته باشیم،‌ اما بخش فرعی ما باید معرفی چهره سال باشد؛ در حالی که طی سال‌های گذشته اینگونه نبوده است.

وی به انتقادهایی که در خصوص معرفی نام چهره سال مطرح شده اشاره کرد و گفت:‌ پس از معرفی چهره ادبی سال برخی انتقادها پیرامون آن شنیده شد که چرا به جوان‌گرایی روی نیاورده‌اید؛ در حالی که از آن صحبت می‌کنید؟ در پاسخ باید بگوییم ما در انتخاب آثار جشنواره این نکته را لحاظ کرده‌ایم،‌ اما در بخش معرفی چهره سال می‌خواهیم نکوداشتی از یک پیشکسوت داشته باشیم. کسانی که راهی را در مظلومیت و تنهایی ادبیات در سال‌های گذشته آغاز کرده و هدایت‌گر بوده‌اند. این‌ها در تنهایی راه را آغاز کردند،‌ اما امروز پیشکسوتان این حوزه شمرده می‌شوند.

نامه اتحادیه ناشران به معاون اول رئیس جمهور

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از برداشت‌هایی که معافیت صریح مالیات ناشران و کتابفروشان را مخدوش می‌کند، درخواست مساعدت کرد.

آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها کشور در طرح «تابستانه کتاب ۹۸» از دوشنبه ۱۰ تیر آغاز می‌شود. یازدهمین دوره طرح «توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها» با عنوان (تابستانه کتاب ۹۸) با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از سه‌شنبه ۲۵ تیر تا ۳ مرداد به مدت ۱۰ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و در شهر تهران از ۲۷ تیر تا ۳ مرداد به مدت ۸ روز اجرا می‌شود. به‌این‌ترتیب کتاب‌های تألیفی با کمک هزینه خرید ۲۵ درصد و کتاب‌های ترجمه با کمک هزینه خرید ۱۵ درصد عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار