برگزاری جشنواره گل محمدی در روستای عنصرود شهرستان اسکو

فرماندار شهرستان اسکو از برگزاری نهمین جشنواره بزرگ برداشت گل محمدی از باغات روستای عنصرود اسکو در روز پنجشنبه، ۱۳ تیر ماه سالجاری خبر داد.

بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: هدف از برگزاری جشنواره گل محمدی در روستای هدف گردشگری عنصرود، شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه در بخش کشاورزی شهرستان، برای گردشگران و سرمایه گذاران است.

وی افزود: شهرستان اسکو با داشتن ۶۵۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی، قطب تولید این محصول چند منظوره در استان آذربایجان شرقی می‌باشد و ما سالانه شاهد برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در چهار روستای عنصرود، مجارشین، گنبرف و کرد آباد می‌باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه چهار درصد کل باغات استان در شهرستان اسکو واقع شده، شناساندن ظرفیت‌های مختلف باغی و زراعی به گردشگران و سرمایه گذاران یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری جشنواره گل محمدی است و ما میخواهیم با جذب سرمایه گذار کارخانه فرآوری این محصول با ارزش را در منطقه اسکو دایر کنیم.

نماینده عالی دولت در اسکو یادآور شد: موطن اصلی محصول گل محمدی در ایران، شهرستان اسکو می‌باشد و شهرستان کاشان که مهد عرقیات سنتی در کشور است؛ گل محمدی مورد نیاز برای فرآوری عرقیاتی خود را از اسکو خریداری میکند.

وی ادامه داد: هر ساله حدود ۲۲ هزار نفر گردشگر خارجی و ۶۵۰ هزار نفر گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و باغات گل محمدی، اسکو دیدن می‌کنند که این مهم یک فرصت بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی در جهت ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات باغی و زراعی اسکو است.

وی گفت: در سال گذشته ۷۵۰۰ نفر در جشنواره برداشت گل محمدی شرکت کرده بودند و انتظار ما این است که در روز پنجشنبه تیرماه سالجاری تعداد بازدید کنندگان به بیش از ۹۰۰۰ نفر برسد.

رضی منش اضافه کرد: اگر سرمایه گذاری بخواهد در حوزه مشتقات گل محمدی فعالیت داشته باشد فرمانداری و جهاد کشاورزی اسکو، زمین رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام/ش

جشنواره گل محمدی در روستای عنصرود شهرستان اسکو برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.