گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور در اراک/ مجور یک میلیون دلار فاینانس برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها صادر شد

هشتمین اجلاس معاونین پژوهشی دانشجویان منطقه ۴ کشور در اراک برگزار شد.

گردهمای معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور در اراک/ مجور یک میلیون دلار فاینانس  برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاونین پژوهشی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور در هشتمین اجلاس منطقه‌ای در دانشگاه اراک گردهم آمدند.

نیسی مدیرکل پشتیبانی معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه این اجلاس در گفتگو با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: به وزارت علوم اجازه داده شده است که به میزان یک میلیون دلار از فاینانس خارجی یا همان منابع مالی خارجی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کند.

نیسی افزود: بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار نیز برای طرح‌های تحقیقاتی ۲۵ دانشگاه به صورت وام نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تبصره دیگری در قانون آمده است که بر اساس آن از صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگاه ها به وزارت علوم اختصاص داده شده که در قالب ۵ پروژه قابل اجراست.

مدیرکل پشتیبانی معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی لوازم گران قیمتی هستند مناطق در این اجلاس ها می توانند از امکانات یکدیگر بهره مند شوند و در مورد موضوعات موازی هم فکری کنند و تمام توان خود را برای حل مشکلات منطقه به کار ببرند.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عضو در منطقه ۴ کشور، در محدوده استان‌های همدان، مرکزی، قزوین و قم تعریف شده است.

مراکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۴ شامل «دانشگاه‌ها و دانشکده ها»، «پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه ها»، «پارک‌های علم و فناوری»، «بنیادها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی» و «مراکز غیر انتفاعی» در این ۴ استان است.

تقسیم بندی مناطق بر اساس همجواری استان‌ها و اشتراکات فرهنگی هنری، اجتماعی بوده که مجموعه استان‌های این منطقه را شامل شده است.

انتهای پیام /ج

صدور مجور یک میلیون دلار فاینانس برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.