قوانین سینمای فرانسه برای انتخاب نماینده اسکار تغییر کرد

سینمای فرانسه قوانین خود در زمینه واجد شرایط شدن فیلم‌ها برای ارسال به اسکار را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، در نیمه سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از مهمترین سال‌های سینمایی فرانسه در دهه‌های گذشته رقم خورد.

فیلم «تصویر یک زن روی آتش» به کارگردانی سلین سیاما و «بینوایان» به کارگردانی لاج لی که هردوی آن‌ها در جشنواره کن به نمایش درآمدند و نظرات مثبتی را به خود جلب کردند، از فیلم‌هایی هستند که برای منتخب شدن به عنوان نماینده فرانسه در اسکار رقابت می‌کنند.

علاوه بر این دو، فیلم سینمایی «به لطف خدا» به کارگردانی فرانسوا اوزون برنده خرس نقره ای جشنواره برلین که در این جشنواره بیشترین نامزدی را کسب کرده بود، از فیلم‌های محتمل برای نمایندگی فرانسه در اسکار ۲۰۲۰ است.

با قوانین جدیدی که سینمای فرانسه وضع کرده از امسال فیلم‌های بیشتری می‌توانند در لیست اعلامی به جشنواره اسکار قرار بگیرند. یکی از این تغییرات آن است که به فیلم‌ها اجازه داده می‌شود قبل از اکران رسمی آنها، اکران‌های محدودی را داشته باشند. این قانون فیلم‌هایی را که اکران آن‌ها در زمستان است، واجد شرایط برای حضور در لیست نماینده‌های فرانسه قرار می‌دهد. مدت این اکران باید حداقل شش بار نمایش در طی هفت روز باشد. در قوانین قبلی تنها فیلم‌هایی که به صورت گسترده اکران شده بودند، واجد شرایط می‌شدند. البته این موضوع هنوز در حال نهایی شدن است و ممکن است دستخوش تغییراتی شود.

در قانون دوم توزیع کننده‌ها موظف هستند، بعد از اکران محدود خود از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) تا اوایل فوریه (بهمن) فیلم‌های خود را اکران کنند. این تغییرات به فیلم‌هایی که در جشنواره‌های پاییزی مثل، ونیز، تورنتو و سن سباستین اکران می‌شود، اجازه می‌دهد که توسط اسکار مورد قبول واقع شوند. قانون قبلی چنین فیلم‌هایی را جریمه می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۴:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سینمای فرانسه مثل سیاست فرانسه ،اسیر مافیای صهیونیستی اسرائیلی حاکم بر تمامی امور است
جشنواره کن ، سمبل این مافیا
هر سال صحنه گردان یا همان شومن جشنواره یک دو ملیتی اسراییلی فرانسوی بوده و باید باشد
اینکه فیلم ا ف بهترین میشود ،یادآور دلقک بازیهای نینتانیاهو در مورد وضع داخلی ایران میشود