شهردار تهران مطرح کرد؛

مسکن مهر یک فرصت استثنایی برای صاحبخانه شدن مردم بود

حناچی با تاکید بر اینکه مسکن مهر طرحی خوب بود که باید ادامه پیدا می‌کرد، گفت: این طرح یک فرصت استثنایی برای صاحبخانه شدن مردم بود.

کاظمی/ طرح مسکن مهر یک فرصت استثنایی بود که باید تداوم پیدا می‌کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در قانون اساسی شورا‌ها رکن چهارم کشور دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها ظرفیت دیگری است که در قانون اساسی دیده شده است، افزود: با این نگاه می‌توان شورا‌ها را به عنوان یک رکن مهم مشاهده کرد و ما کمتر از این ظرفیت استفاده کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تا اواخر دهه ۳۰ شهر بالای یک میلیون جمعیت نداشتیم، گفت: ۵۰ بند قوانین شهرسازی برای قبل از ۱۰۳۵ و ۵۰ بند دیگر آن هم بعد‌ها افزوده شده است.

حناچی با بیان اینکه در ۸ کلانشهر انگلیس شهرداران بخاطر اینکه مسئولیت یک کلانشهر را بر عهده می‌گیرند به طور مستقیم از مردم انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: در کشور‌های پیشرفته جمعیت شهر‌ها در عدد ۵۳ ضرب می‌شود و سرانه‌های شهر را به جهت مساحت تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایران سرانه را ۳۵ متر مربع گرفته‌ایم، افزود: بخش مهم آن مربوط به خدمات محلی است که باید با مقیاس محلات انجام شود و اگر در شهری اجازه احداث واحد ۱۰۰ متری داده شود، باید بتوان به همان مقدار زمین آزاد کرد.

حناچی گفت: ارزش واقعی آنچه که تراکم می‌نامیم معادل با قیمت زمین در همان منطقه است و اگر می‌توانیم خدمات محلی را تامین کنیم، باید به این توسعه اجازه دهیم و اگر نمی‌توانیم بدین معناست که به مشکلات افزوده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۵ درصد از بودجه شهرداری‌ها در چند ساله گذشته وابسته به ساخت و ساز بود، تصریح کرد: امیدواریم لایحه مالیات بر ارزش افزوده و منابع مالی پایدار در مجلس به نتیجه برسد، چراکه هدف ما به حداقل رساندن هزینه‌های شهرداری است و شکل اجرای طرح‌های عمرانی را در شهر‌ها تغییر خواهد داد.

حناچی با تاکید بر آن که اصلی‌ترین سرمایه در منابع شهری آن بخش شهر است که در اختیار همه است، گفت: هر چه این بخش را گسترش دهیم امکان ارائه خدمات بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر طرح خوبی بود که باید ادامه پیدا می‌کرد، تصریح کرد: این طرح یک فرصت طلایی برای صاحب خانه شدن مردم بود.

شهردار تهران گفت: اگر نگاهی به وضعیت مسکن در ۴ دهه اخیر اندازیم، می‌بینیم که مسکن از یک وضعیت ساده به یک موضوع اجتماعی و گاهی اوقات امنیتی تبدیل شده است و ما باید در این حوزه برای کم درآمد‌ها توجه بیشتری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار