طرح الزام شهرداری به تدوین شیوه‌نامه استانداردسازی تقاطعات همسطح شهری تصویب شد.

الزام شهرداری شیراز به تدوین شیوه‌نامه استانداردسازی تقاطعات همسطح شهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز مبنی بر الزام شهرداری شیراز به تدوین شیوه نامه استاندارد سازی تقاطعات همسطح شهری در صحن علنی شورا تصویب شد.

با تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف است حداکثر در مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، بر اساس قوانین، شیوه‌نامه‌ی استاندارد‌سازی انواع مختلف تقاطع‌های همسطح شهری(چندراه‌ها و میادین) با رویکرد ایمن‌سازی و هوشمندسازی اینگونه تقاطع‌ها، فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتار همه افراد و وسایل نقلیه حاضر در تقاطع‌های همسطح شهری و با در نظر گرفتن نیازهای افراد توانخواه و دوچرخه سواران در عبور از این تقاطع‌ها را به همراه برنامه زمانبندی و اجرایی این شیوه‌نامه تهیه و به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برساند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه امروز با ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی افزایش حق الجلسه دبیران کمیسیون ماده صد موافقت کردند.

همچنین، طرح کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر اصلاح آیین نامه واگذاری زمین به هیات‌های مذهبی، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی،مذهبی با اصلاحاتی، در ۱۷ ماده و ۱۱ تبصره مصوب شد.

در این جلسه همچنین نامه‌ی مدیر عامل موسسه حسابرسی آرین حساب شورا مبنی بر بررسی پیش نویس گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۵ شهرداری با در نظر گرفتن دو تبصره به شرح زیر مصوب شد.

تبصره یک : شهرداری دستورالعمل یکسان سازی نحوی ثبت رویدادهای مالی مربوط به تملک املاک را درقالب لایحه به شورا ارائه کند

تبصره دو : مقرر شد شهرداری همه اشکالات و ایرادات قابل رفع را حدااکثر تا پایان اذرماه سال ۱۳۹۸ اصلاح و به شورا گزارش کند.

همچنین لایحه شهرداری شیراز مبنی بر تمدید مصوبه‌ی مساعدت مبلغ یک میلیارد ریال به صندوق قرض‌الحسنه کانون بازنشستگان شهرداری شیراز در سال ۹۸ و از محل ردیف ۲۰۴۱۶۰۸ماده ۱۶ بودجه سال ۹۸ موافقت شود.

با تصویب این لایحه، به منظور مساعدت به بازنشستگان به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود از محل ردیف ۲۰۴۱۶۰۸ ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ شهرداری مبلغ یک میلیارد ریال جهت مساعدت به اعضای بازنشسته کانون بازنشستگان شهرداری پرداخت کند.
انتهای پیام/م

نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار