احداث استخر‌های کشاورزی نیازمند نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی است

رئیس دادگستری شهرستان خاتم گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بادستگاه قضایی همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مهدی مدرس زاده رئیس دادگستری شهرستان خاتم در جلسه  ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گفت: تمام دستگا‌های اجرایی شهرستان موظف اند در پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه قضایی همکاری داشته باشند تا شاهد حوادث کمتری در شهرستان باشیم.

وی افزود:  شهرستان خاتم برپایه کشاورزی استوار است  تمام ادارات در پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز در اراضی باغی و کشاورزی و همچنین احداث استخر‌های بدون مجوز وفاقد ایمنی برخورد قانونی داشته باشند.

مدرس زاده بیان کرد: اراضی زراعی و باغ‌ها به عنوان بستر تأمین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط‌ زیست از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

وی گفت:  صیانت از زمین‌های کشاورزی به عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی است و با مشارکت تمامی شهروندان، بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های استان وشهرستان محافظت کنند.

 رئیس دادگستری شهرستان خاتم افزود: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مشارکت  همگانی، بهترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی

مدرس زاده اظهارداشت: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت امور اراضی اعلام کنند.

وی تصریح کرد: از عموم مردم شریف به ویژه روستاییان و کشاورزان پرتلاش درخواست می‌شود چنانچه قصد اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زراعی و باغی دارند، قبل از هرگونه اقدامی، از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مجوز اقدام کنند ودر صورت ساخت و ساز غیر مجاز محکوم جزایی شده و قطعا طبق قانون باید سه برابر قیمت اراضی تغییر کاربری حاصل شده باقیمت روز همراه با ٨٠ درصد عوارض پرداخت کنند.

در ادامه مدرس زاده به حادثه اخیر غرق شدگی پنج نفر از شهروندان در استخر کشاورزی شهرستان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه تعداد استخر‌های کشاورزی در شهرستان زیاد است برخی از استخر هابا مجوز از سوی کشاورزان احداث می‌شود ایمنی کامل را دارند و برخی از اشخاص استخر بدون مجوز احداث می‌کنند ایمنی کامل را ندارند و هر لحظه امکان وقوع حادثه است توصیه می‌شود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی مجوز لازم را اخذ کنند و نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد کمترین آسیب‌های ناشی از آن در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.