رونمایی از سامانه اعلام توانمندی‌های تولید داخل/ افزایش تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی به ۶۰ ماه

معاون امور صنایع وزارت صمت: به زودی از سامانه اعلام توانمندی‌های تولید داخل رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در دویست و هشتاد و پنجمین کارگروه رفع موانع تولید استان فارس گفت: افزایش زمان تقسیط مالیات بنگاه‌های تولیدی از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه از مصوبات سران سه قوه بوده و در راستای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و ارتقای تولید و اشتغال صورت گرفته است.

وی افزود: واحد‌های تولیدی در صورت ارتقای وضعیت تولید و تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می‌توانند نسبت به افزایش زمان تقسیط مالیات مطابق مصوبه اخیر سران سه قوه اقدام کنند.

فرشاد مقیمی گفت: بر اساس مصوبه جلسات سران قوا، سال ۱۳۹۸ بنگاه‌های تولیدی برای ارائه ضمانت برای دریافت تسهیلات، اگر قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها داشته باشند بدون پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت از تعویق یک ساله اجراییه‌های بنگاه‌های تولیدی توسط بانک‌ها وسایر دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد و گفت: با تایید برنامه تولید و تثبیت اشتغال بنگاه تولیدی توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اجراییه‌های واحد‌های تولیدی به مدت یک سال به تعویق می‌افتد.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: با تصویب اصلاحیه جدید قانون حداکثر استفاده از توان داخل، حق واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود را نداریم و این موضوع را باید به عنوان یک اصل بپذیریم.

وی اضافه کرد: به زودی سامانه‌ای با هدف شفاف سازی و جلوگیری از فساد رونمایی خواهد شد که در این سامانه همه تولید کنندگان کشور، مشخصات فنی محصولات تولیدی خود را اظهار خواهند کرد تا پس از بررسی، ثبت سفارش واردات کالا‌های تولید داخل، بسته شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دو سطح ملی و استانی فعالیت می‌کند و مشکلات تولیدکنندگان در سراسر کشور از طریق ستاد‌های استانی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور گزارش می‌شود.

در این جلسه مشکلات ۱۴ واحد صنعتی بررسی شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه از واحد‌های صنعتی تولید خوراک دام و طیور بیضا، کمربند اخشان، کابل شیراز و فراسان بازدید و ضمن بررسی توانمندی‌های این واحدها، در گفتگو با مدیران واحد‌های صنعتی مشکلات را بررسی کردند.

انتهای پیام/چ

سامانه اعلام توانمندی‌های تولید داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار