معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از طراحی و تولید قطارهای ایران ساخت تا توضیحات معاون علمی درباره چگونگی تولید محصولات دانش بنیان

هفته گذشته معاونت علمی شاهد رویداد‌های مختلفی بوده که در این بسته خبری به آن‌ها اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

رشد ۵۲ درصدی تولید قطار‌های ساخت ایران

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت یک دستگاه رام قطار بین شهری که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: می‌خواهیم در بستر این قرارداد سطح تولید داخلی مترو را از ۳۳ درصد به ۸۵ درصد برسانیم.

محصول از دل شرکت دانش بنیان بیرون می‌آید نه دانشگاه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه نگاه یک اظهار کرد: متنوع‌ترین اقتصاد منطقه از آن ایران است و دلیل آن تحریم ۴۰ ساله است؛ در شرایط تحریم رشد خوبی داشته ایم و حوزه‌هایی که با دولت کار می‌کنند تقاضایی ۱۰ برابر داشته اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: محصول از دل شرکت دانش بنیان بیرون می‌آید نه دانشگاه، عدد قابل توجهی از فروش دانشگاه‌ها باید از طریق فروش محصولات مختلف تامین شود در هیچ کجای دنیا دانشگاه خودرو تولید نمی‌کند بلکه آن شرکتی که توسط فارغ التحصیلان ایجاد شده  تولید می‌کند.

استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق موسیقی توسعه می‌یابند

به منظور تحقق سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست بوم صنایع خلاق، تفاهم نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبا یک موسسه‌ منعقد شد.

این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های صنعت موسیقی در توسعه بستر‌های کارآفرینی دانش بنیان و هم افزایی و به اشتراک گذاری منابع و تاسیس، راه اندازی و آغاز به کار مرکز شتابدهی و نوآوری صنایع خلاق موسسه عامل منعقد شد.

شتاب سرعت تولید محصولات حوزه سلول‌های بنیادی

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: با ارائه راهکار‌هایی مانند توسعه همکاری با سایر مراکز و نهاد‌ها به دنبال حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه سلول‌های بنیادی هستیم، زیرا ستاد بر اساس مفاد سند ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سیاست گذار و هماهنگ کننده اصلی ذی‌نفعان این حوزه معرفی شده است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم بر اساس برنامه راهبردی ۱۰ ساله ذی‌ربط، نحوه تعامل و حمایت از توسعه علوم و فناوری‌های این حوزه با مراجع مربوطه تنظیم و ترسیم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار