فرماندار اسد آباد از اختصاص اعتبار برای تکمیل سد نعمت آباد این شهرستان خبر داد.

سد نعمت آباد اسدآباد با اعتبار جدید جان گرفتخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  فرماندار اسدآباد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اتمام  سد نعمت آباد این شهرستان خبر داد. 

مجید درویشی با بیان اینکه این سد پس از ۱۶ سال به بهره بردری می‌رسد، افزود: از این اعتبار  ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت به پیمانکار و بقیه برای تکمیل سد که هم اکنون ۹۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد  اختصاص یافته است.

فرماندار اسدآباد گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل طرح کافی است و به طور قطع برای سال آینده  سد نعمت آباد به بهره برداری خواهد رسید.

درویشی با بیان اینکه دشت اسدآباد از دشت‌هایی است که افت منابع آب زیرزمینی دارد و عمده‌ترین مصرف کننده بخش کشاورزی است، گفت: علیرغم کمبود منابع آب زیرزمینی در شهرستان اسدآباد سعی شده آب مصارف گلخانه‌ها را که جزء سند راهبردی استان هستند تامین کنیم.

او افزود: نصب کنتور‌های هوشمند از اولویت‌های استان است و با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه  در شهرستان اسدآباد تاکنون تعداد ۶۶۸ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده  و اسدآباد در این اقدام از شهرستان‌های پیشرو بوده است.

درویشی گفت:با بهره برداری از سد نعمت‌آباد برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفربه طور  غیرمستقیم اشتغالزایی در شهرستان ایجاد می‌شود.

طرح ملی سدنعمت آباد شهرستان اسدآباد در پایان سال ۸۲ کلنگ‌زنی و در سال ۸۳ عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز شد و این سد خاکی همگن با ارتفاع ۲۶ متر  و ظرفیت مخزن ۶ میلیون مترمکعب در ۱۳۷ هکتار از اراضی با هدف کمک به توسعه و بهبود آبیاری در ۵۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد در دست ساخت است.

 آب این سد برای مصارف کشاورزی، محیط‌زیست و نیز برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/ا

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد «نعمت آباد» اسدآباد

برچسب ها: وزارت نیرو ، سد سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.