راه‌اندازی نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های صنعتی استان کرمانشاه

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی بیستون و مرکز خدمات فنی کسب و کار خبر داد.

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های صنعتی استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، جهانبخش شکری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب اظهار کرد: اگرچه تمام مجوز‌های لازم برای این پروژه گرفته شده، اما مسائل ناشی از تحریم باعث ایجاد مشکل در اجرای آن شده است.


وی با بیان اینکه مسدودی ارز پروژه، اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و دارایی، اخذ سهمیه مواد اولیه از وزارت نفت و ... نیز برای این پتروشیمی گرفته شده است، تاکید کرد: با چندین فاینانسور هم صحبت کرده ایم، اما تاکنون به دلیل مشکلات حاصل از تحریم‌ها به نتیجه نرسیده ایم.

شکری با ابراز گلایه از اینکه گاهی عنوان می‌شود که سرمایه گذاران امکان اجرای این پروژه را ندارند، یادآورشد: پتروشیمی، کارخانه پفک نمکی نیست که یک روزه انجام شود، بلکه اجرای آن بسیار پرهزینه و زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی کردیم که هر کس فکر می‌کند توانایی اجرای این پروژه را دارد پای کار بیاید و ما نیز پروژه را در اختیار آن‌ها بگذاریم، اما با وجود گذشت دو ماه از این اعلام آمادگی تاکنون کسی برای مشارکت در پتروشیمی چهارم استان اعلام آمادگی نکرده است.

شکری با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای اجرای پروژه همچنان ادامه دارد، افزود: با چند کشور خارجی صحبت کردیم و امیدواریم آن‌ها بتوانند در یافتن مسیری برای دور زدن مشکلات و اجرایی شدن این پتروشیمی کمک کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در ادامه از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی بیستون و مرکز خدمات فنی کسب و کار خبر داد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مراکز دانشگاهی، مراکز فنی و حرفه ای، دانش آموزان و سایر بخش‌ها بازدید‌های مستمری از این نمایشگاه داشته باشند و با توانمندی‌های تولیدی استان آشنا شوند.

شکری سپس از شرایط سخت اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی که با آن مواجهیم یاد کرد و گفت: در مقابله با این جنگ صنعتگران و تولیدکنندگان جایگاه بسزایی دارند، اما نیازمند حمایت هستند.

شکری خواستار در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت، معافیت‌های مالیاتی، معافیت تامین اجتماعی، امتیازات صادراتی و ... برای تولیدکنندگان شد تا بتوانند تولیدات خود را با مشکلات کمتری به بازار‌های جهانی عرضه کنند.

انتهای  پیام/ز

 

آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار