ترامپ تقصیر گاف‌های تاریخی خود در سخنرانی روز استقلال را گردن آب و هوا انداخت!

رئیس‌جمهور آمریکا علت گاف‌های تاریخی خود در سخنرانی روز استقلال این کشور را شرایط نامساعد جوی و خراب بودن دستگاه پخش اعلام کرد.

ترامپ گاف‌های تاریخی خود در سخنرانی روز استقلال را به گردن آب و هوا انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شرایط نامساعد آب و هوایی و خراب بودن دستگاه پخش سخنرانی را مقصر گاف‌های تاریخی خود در سخنرانی روز استقلال این کشور دانست. 

ترامپ در توجیه گاف‌های فاحش خود در این سخنرانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد باران شدیدی می‌بارید. من زیر باران ایستاده بودم. دستگاه اتوکیو کار نمی‌کرد. در نهایت همه چیز بهم خورد و از کار افتاد. ترامپ در حالی از تسخیر فرودگاه‌ها توسط ارتش این کشور در سال ۱۷۷۵ سخن به میان آورد که اولین هواپیمای جهان در سال ۱۹۰۳ توسط برادران رایت به پرواز درآمد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت خراب شدن دستگاه اتوکیو دلیلِ اشتباهات او در سخنرانی روز استقلال بود. او گفت درست در وسط جمله من آن (اتوکیو) خراب شد؛ و آن اصلا حس خوبی نبود. زمانی که شما در مقابل میلیون‌ها میلیون نفر در تلویزیون هستی و همه چیز بهم می‌ریزد چه حسی خواهی داشت؟ فکر می‌کنم باران باعث خرابی دستگاه شد. همانطور که می‌دانید سخنرانی خیلی خوبی بود.

ترامپ در این سخنرانی به وجود فرودگاه‌ها در زمان انقلاب این کشور اشاره کرد که اصلا در آن زمان وجود خارجی نداشته اند. رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی به تشکیل ارتش از سوی کنگره قاره‌ای در سال ۱۷۷۵ اشاره کرد. او در این سخنرانی گفت: ارتش قاره‌ای زمستان سختی در دره فورج داشت با این حال توانست پیروز شود. ترامپ در این سخنرانی در حالی که تلاش می‌کرد از لحن معمول خود فاصله بگیرد، به تاریخ استقلال آمریکا و دستاورد‌های این کشور در زمینه‌های مختلف پرداخت. او با لحنی بیشتر حماسی گفت: در ژوئن سال ۱۷۷۵ کنگره قاره‌ای یک ارتش متحد متشکل از نیرو‌های انقلابی مستقر در اطراف بوستون و نیویورک ایجاد کرد. ارتش ما آسمان را تحت کنترل خود درآورد، باور‌ها را درهم فروریخت، فرودگاه‌ها را به تسخیر درآورد، هر کاری را که باید، انجام داد و در دژ مک هنری و در زیر آتش چشمگیر موشک ها، به چیزی جز پیروزی دست نیافت.

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با اشاره به گاف‌های تاریخی ترامپ نوشت او در حالی نبرد مک هنری را مربوط به جریان استقلال آمریکا دانست که این نبرد درست چندین دهه پس از جنگ انقلابی آمریکا و در جریان جنگ سال ۱۸۱۲ به وقوع پیوست. همچنین در حالی ترامپ حرف از موشک باران در جریان جنگ استقلال آمریکا زد که اولین موشک نیز در جریان جنگ جهانی اول، از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ مورد استفاده قرار گرفت.

جنگ انقلاب آمریکا یا جنگ استقلال آمریکا (۱۷۸۳–۱۷۷۵) در ابتدا با درگیری بین پادشاهی بریتانیای کبیر و مستعمرات سیزده‌گانه بریتانیا در آمریکای شمالی آغاز شد و سرانجام به یک جنگ سراسری بین چندین قدرت بزرگ اروپایی تبدیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خواهشا یه فکری به قیمت مسکن و خودرو بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
چشم حتما D:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ترامپ از عصبانیت بمیر
آخرین اخبار