با این ۴ روش بینایی خود را در خانه تقویت کنید +بهترین زمان سنجش چشم

با رعایت برخی راهکار‌های خانگی در طول زمان بینایی و سلامت را به چشمان خود هدیه دهید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حفظ سلامت چشم به دلیل اهمیت بسیار زیاد این عضو امری ضروری و لازم است؛ مراقبت‌هایی که در مراحل اولیه با برخی راه‌کارهای درمانی به سادگی در خانه انجام پذیر خواهد بود.

در این خبر برخی موارد که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سلامت چشم شما را تضمین کنند،‌ به شما معرفی می‌کنیم.

امتحان جامع سنجش چشم

بسیاری از پزشکان متخصص توصیه می‌کنند هر ۶ ماه یک‌بار سنجش چشم را انجام دهید تا از بیماری‌های چشمی که ممکن است گریبانگیرتان شود، مطلع شوید.

پزشکان متخصص تشخیص داده‌اند پس از میانسالی احتمال بروز انواع بیماری‌ها همچون آب مروارید، قوز قرنیه و فشار خون وجود دارد و به همین دلیل باید از طریق سنجش چشم سلامت بینایی خود را تضمین کرد.

چشم

رژیم غذایی مناسب

خوردن مواد غذایی سالم، ویتامین‌، مواد معدنی، پروتئین‌ و امگا ۳ برای حفظ سلامت چشم اهمیتی زیاد دارد به همین دلیل بیشتر پزشکان متخصص توصیه می‌کنند برای داشتن چشمانی سالم از ماهی، انواع سبزی ومیوه‌‌هایی مانند هویج کمک بگیرید.

چشم

آب فراوان بنوشید

آب آشامیدنی برای سلامت بدن مهم است و می‌تواند تمام اسید‌های مضر را از بدن خارج کند، به همین دلیل پزشکان متخصص توصیه می‌کنند برای داشتن چشمانی سالم آب فراوان بنوشید.

از عینک محافظ استفاده کنید

اگر ورزشکار هستید و با توپ سر و کار دارید یا جوشکار و تراشکار هستید باید از عینک محافظ استفاده کنید؛ این عینک از چشمان شما در برابر آلودگی محافظت خواهد کرد.

چشم

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
متاسفانه لنزها و عدسي عينك ها ازچين مياد اين باعث افزايش مشكلات چشم ميشه روزبروز باعث ضعيفي چشم ميشه مواد غذايي هاي خوب هم صادر ميشه مردم بيچاره با اين گراني روز بروز ضعيفتر ميشن كسي هم نيست به داد مردم ايران برسه كشورهاي همسايه محصولات خوب ما را ميگيرن و مردم خودشان را تقويت ميكنن
آخرین اخبار