۳۴ برابر شدن خانه‌های بهداشت در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانه‌های بهداشت در روستا‌های استان از ۲۸ به ۹۷۸ باب رسیده است.

۳۴ برابر شدن خانه‌های بهداشت در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانه‌های بهداشت در روستا‌های استان از ۲۸ به ۹۷۸ باب رسیده است، اما با وجود ۳۴ برابر شدن تعداد خانه‌های بهداشت، بر اساس طرح گسترش شبکه نظام بهداشت کشور همچنان حدود ۳۰ درصد از نیاز ما به خانه بهداشت تامین نشده است.

وی افزود: تعداد تخت‌های بستری در استان سیستان و بلوچستان از ۴۹۵ تخت در سال ۱۳۵۷ با ۵ برابر افزایش به ۲۷۸۶ تخت رسیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که تعداد تخت‌های بستری کل کشور در این بازه زمانی ۲ و نیم برابر شده و از ۵۶۰۰۰ تخت به ۱۲۸۰۰۰ تخت رسیده است.

شهری بیان کرد: افزایش ۵ برابری تعداد تخت‌های بستری هم نتوانسته است ”شاخص تعداد تخت به جمعیت“ در استان سیستان و بلوچستان را به متوسط کشوری برساند و در حالی که در کل کشور به ازاء هر ۱۰۰۰ نفر حدود ۱.۸ تخت بستری وجود دارد این شاخص در استان سیستان و بلوچستان تقریبا نصف این مقدار است.

وی تصریح کرد: مقایسه روند مرگ و میر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کشور نشان می‌دهد که استان ما در زمینه کاهش میزان مرگ و میر شیرخواران موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با وجود تمام تحولاتی که در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است، تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق عدالت در سلامت راه دشوار و طولانی در پیش داریم.

وی اظهار کرد: برای دستیابی به نقطه مطلوب همچنان نیازمند تلاش و اقدام جهادی در بخش دولتی، مشارکت مردم و حضور خیران سلامت هستیم.

انتهای پیام/گ

افزایش خانه های بهداشت در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.