قائم مقام گوانگ ژو در گرگان :

ارتباط گرگان و گوانگ ژو باید تداوم داشته باشد/گرگان یک اکو توریسم واقعی است

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو گفت: ارتباط گرگان و گوانگ ژو باید تداوم داشته باشد تا در راستای همکاری دوجانبه به پیشرفت برسیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گائو یائو قائم مقام شهرداری  گوانگ ژو امروز در نشست شهرداری‌های گرگان و گوانگ ژو در راستای توسعه همکاری‌های مشترک در گرگان گفت: هر سال در ماه اکتبر در چین جشن خواهر خواندگی برگزار می‌شود و از شما نیز برای حضور در جشن چهلمین سال دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما از لحاظ صنعتی می‌توانیم با شما همکاری کنیم چرا که اگر کشور چین ۴۰ صنعت داشته باشد گوانگ ژو ۳۰ تا از آن را داراست.

قائم مقام شهرداری گوانگ ژو گفت: هر ساله نمایشگاه جاده ابریشم دریایی در کشورمان برگزار می‌شود که در سال گذشته ۴۰ کشوردر آن شرکت کردند و ما از شما به صورت رسمی دعوت می‌کنیم که ازاین نمایشگاه دیدن کنید.

گائو یائو افزود: مسائلی که در این جلسه مطرح شد به مسئولان مربوطه کشورمان منتقل می‌شود تا بتوانیم به پیشرفت دو جانبه برسیم.

در چین خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است

آقای توو، معاون بازرسی فرهنگی شهرداری گوانگ ژو نیز در این نشست گفت: شهر گوانگ ژو با ۵۴ کشور دنیا پیوند خواهرخواندگی دارد و ما هرساله سه تا چهار گروه مختلف را به این شهر‌ها اعزام می‌کنیم تا ارتباطمان حفظ شود.

وی ادامه داد: آمدن ما به گرگان، رغبت ما را به این شهر نشان می‌دهد.

آقای توو برگزاری مسابقات ورزشی را پیشنهاد کرد و گفت: با برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه در رشته‌های فوتبال، شنا و وزنه برداری روابطمان تنگاتنگ می‌شود، اما در بسکتبال قوی نیستیم و از شما میخواهیم در این مسیر یاری مان کنید.

وی در مورد آموزش‌های خدمات شهری گفت: سعی ما بر این است از بهترین‌ها برای آموزش استفاده کنیم و هرساله تقریبا افرادی از ۴۰ شهر مختلف دنیا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

توو گفت: این دوره‌های آموزشی در ماه دسامبر برگزار می‌شود که و من همان زمان، دعوت نامه ارسال می‌کنم.

وی با اشاره به بورسیه یک ساله دانش آموزان گفت: این بورسیه برای دانش آموزانی است که علاقمند به زبان چینی هستند.

توو با بیان اینکه مسئله خانواده برایمان حائز اهمیت است گفت: در گوانگ ژو مسئله خانواده، زنان و کودکان اهمیت دارد و در چین مقام زن از مرد‌ها در سطح بالاتری قرار دارد.
 
گرزین رییس کمیسیون اجتماعی و ورزشی نیز در این نشست گفت:ما از خواهر خواندگی بین گرگان و گوانگ ژو احساس خوشحالی می‌کنیم.

وی ادامه داد: گرگان یک اکو توریسم واقعی است و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌هایی که دوطرف (گرگان و گوانگ ژو) دارند به طور مطلوب استفاده کنیم.

گرزین افزود: یکی از موضوعات جهانی توسعه فرهنگی است و به اعتقاد من، اگر قرار است به مسائل همه جانبه برسیم باید از تک فرهنگی بودن فاصله بگیریم.
 

ایجاد پارک‌های جیبی مختص کودکان

 
عبدالهی کمیسیون زنان و خانواده هم گفت: شهرداری امکانات خاصی را برای کودکان و زنان در قالب‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: این امکانات، برگزاری جشنواره فروش اسباب بازی کودکان، ایجاد پارک‌های جیبی مختص کودکان و توسعه خانه‌های اسباب بازی ویژه کودکان است.

عبدالهی گفت: بهره گیری از زنان در حوزه‌های زیست محیطی، بهره گیری از مراکز علمی که هم ما و هم شما، بتوانیم دانشجو اعزام کنیم؛ و از این طریق می‌توان تبادل علمی انجام داد.
 
ارتباط گرگان و گوانگ ژو باید تداوم داشته باشد
 
در پایان تفاهم نامه شهرداری گرگان و شهرداری گوانگ ژو به امضا رسید.
 
مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:بیشترین فعالیت مردم گلستان در بخش کشاورزی،دامپروری و شیلات است که در این سه زمینه مقام‌های کشوری داریم ومی توانیم در این زمینه ها باهم همکاری کنیم.
 
وی ادامه داد:محصولات زیادی می‌توانیم صادر کنیم، چون ۸۰ محصول صادر میشه خیلی از محصولات هم وارد کنیم با مسئول مستقیم بخش کشاورزی نشست‌هایی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به تولید ۲۰۹ گیاه دارویی در گلستان افزود: می‌توانیم  در شهرک‌های صنعتی که پیشنه تولید گیاهان دارویی داشتند ارزش افزوده را بالا ببریم.
 
وی افزود:در صنعت مرغداری روزانه ۸۰ تن مرغ تولید می‌کنیم و در کنار این تولید ما صادرات پای مرغ  را داریم اما برای تولید بیشتر نیاز به ذرت داریم.
 
کریمی میراث فرهنگی گردشگری استان  گفت:گلستان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری به دلیل وجود دریا ، جنگل ، دشت های وسیعی به همراه ظرفیت های  تاریخی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: دیوار دفاعی گرگان بعداز دیوار چین بزرگترین دیوار دفاعی هست که ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی آن اقدام های لازم انجام شده است.
 
وی با اشاره به بافت تاریخی گرگان ادامه داد: بلندترین برج آجری جهان در گنبد کاووس  ثبت جهانی شده است .جنگل‌های هیرکانی و برج آجری و کمانچه موسیقی سه ثبت جهانی استان هستند.
 
کریمی با تاکیید بر اینکه استان گلستان در حوزه صنایع دستی ۶۰ رشته فعال دارد افزود: از این ۶۰ رشته  ۵ رشته آن نشان بین المللی دریافت کرده است  و ۳۵ هزار هنرمند فعال در وجود دارد.
 
وی افزود:به منظور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از سرمایه گزارن چینی و دیگر کشورها در جشنواره بین المللی اقوام که هرساله در  ۲۴ آبان ماه برگزار می شود دعوت می کنیم. 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.