شهروندان هنگ‌کنگی اعتراض خود را به گوش گردشگران خارجی می‌رسانند

شهروندان هنگ‌کنگی تصمیم دارند برای رساندن پیام اعتراضی خود به گوش گردشگران خارجی، امروز در ایستگاه قطار سریع‌السیر این شهر تجمع کنند.

معترضان هنگ‌کنگ این بار روی سخنشان با گردشگران خارجی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم هنگ‌کنگ قرار است امروز (یکشنبه) در مرکز گردشگری این شهر تجمع یابند و مخالفت خود را با لایحه استرداد به گوش گردشگران خارجی برسانند.

این بار، معترضان قصد دارند با تظاهرات در ایستگاه قطار سریع السیر این شهر پیام خود را مستقیم به گردشگرانی که برای دیدن چین به این سرزمین آمده‌اند در میان بگذارند. این ایستگاه در محل اتصال شهر هنگ‌کنگ با کشور چین قرار دارد.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت تجمع صلح آمیز خواهد بود و پس از رسیدن معترضان به ایستگاه قطار پایان خواهد یافت و هیچ برنامه‌ای برای ورود به ایستگاه وجود ندارد.

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای به دنبال اعلام این خبر، نیرو‌های پلیس در تمامی خروجی‌های ایستگاه قطار حاضر شده‌ و تمامی فروشگاه‌ها در این ایستگاه تعطیل گشته‌اند.  حدود ۱۰۰۰ نیروی پلیس به حال آماده‌باش درآمده و برخی از خیابان‌ها به طور موقت مسدود شده است.

اعتراض شهروندان هنگ‌کنگی از اواسط خردادماه و در واکنش به تصویب لایحه‌ای جنجالی در پارلمان آغاز شد. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را تسهیل می‌کند؛ اما معترضان می‌گویند تصویب این لایحه استقلال هنگ‌کنگ را به خطر می‌اندازد. با تداوم تظاهرات دولت تصویب این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما اعتراض‌ها و آشوب‌ها همچنان ادامه دارد.

هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ از استعمار انگلیس خارج شد و به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه هم‌اکنون تحت فرمول «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود که به موجب آن از استقلال نسبی برخوردار است، اما جزئی از خاک کشور چین محسوب می‌شود.

برخی حضور عامل خارجی در دامن‌زدن به اعتراض‌های هنگ‌کنگ را مطرح می‌کنند و آن را از این نظر معتبر می‌دانند که با وجود اقدام دولت در تعلیق کامل لایحه جنجالی، اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و حتی روز‌به‌روز بر شدت خشونت معترضان افزوده می‌شود. از سوی دیگر دولت چین نیز از همان آغاز تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها نسبت به دخالت کشور‌های خارجی و در صدر آن‌ها دولت آمریکا، در امور داخلی هنگ‌کنگ هشدار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار