رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد؛

دانشگاه فوریت های پزشکی احداث می شود/ ناوگان هوایی و زمینی اورژانس کشور تجهیز می شود

کولیوند گفت:منابع انسانی از جمله مشکلات اورژانس است و به دنبال ایجاد دانشگاه فوریت‌های پزشکی با همکاری یکی از دانشگاه‌ها هستیم و باید به صورت شبانه روزی نیرو‌های اورژانس آموزش داده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛پیرحسین کولیوندرئیس سازمان اورژانس کشور ظهر امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به اقدامات اورژانس گفت:رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جوانان را خطاب قرار دادند و اقدامات اورژانس در راستای تحقق بیانیه گام دوم است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: هیچ کاری قابل قیاس با نجات جان انسان نیست و هر کسی که جان انسانی را نجات بدهد، کارش مانند نجات جان همه انسان‌ها است و ارزش این خدمت قابل قیاس با دیگر خدمات نیست.

وی ادامه داد: هر چه که زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به بیماران کاهش پیدا کند، علاوه بر نجات جان بیماران، هزینه‌های وارده به کشور کاهش پیدا می‌کند و راه اندازی اتوماسیون اورژانس زمان رسیدن به بیماران را کاهش می‌دهد و اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

کولیوند با اشاره به کاهش تلفات حوادث ترافیکی در کشور عنوان کرد: شاخص تلفات این حوادث در ایران از ۳۴ کشته به ازای هر صد هزار نفر به ۲۰ کشته رسیده است و این موفقیت با تلاش نیرو‌های اورژانس محقق شد. تعداد آمبولانس‌ها در کشور از دو هزار آمبولانس و به بیش از پنج هزار آمبولانس و تعداد بالگرد‌های اورژانس از هفت فروند به ۴۲ فروند رسید.

وی بیان کرد: ماموریت‌های اورژانس از یک میلیون و ۷۰۰ هزار ماموریت به سه میلیون و ۸۰۰ هزار رسیده و زمان رسیدن اورژانس به بیماران در تهران بین ۱۲ تا ۱۴ دقیقه است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: تعداد بالگرد‌های اورژانس باز هم افزایش پیدا می‌کند و این بالگرد‌ها عمدتا بیمارانی را منتقل می‌کنند که به دلیل شدت مصدومیت باید به صورت مستقیم به اتاق عمل بروند.

کولیوند با اشاره به توجه اورژانس به سکته‌های حاد قلبی اشاره کرد: زمانی که بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی را به مرکز درمانی می‌رسانیم ۶۰ دقیقه است، در حالی که زمان طلایی برای این موقعیت‌ها ۹۰ دقیقه است و این مساله از جمله دستاورد‌های طرح تحول سلامت است.

وی ادامه داد: نیرو‌های اورژانس در مناسبت‌هایی همچون ماه محرم و شب قدر و نیمه شعبان خوش درخشیدند، این نیرو‌ها درایام اربعین علاوه بر مرز‌ها در داخل کشور عراق هم پایگاه دارند و به زائران خدمت ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: منابع انسانی از جمله مشکلات اورژانس است و به دنبال ایجاد دانشگاه فوریت‌های پزشکی با همکاری یکی از دانشگاه‌ها هستیم و باید به صورت شبانه روزی نیرو‌های اورژانس آموزش داده شوند.

کولیوند افزایش نیروی انسانی را سیاست اورژانس دانست و تصریح کرد: اورژانس آزمون استخدامی در سال جاری دارد و با سازمان امور استخدامی مذاکره کردیم و گفتیم که اورژانس ۱۵ هزار نیرو کم دارد، ولی باید شرایط اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: طی هفته‌های آینده ۲۸۰ آمبولانس اورژانس را بین استان‌ها از جمله قم تقسیم می‌کنیم، به دنبال خریداری هزار آمبولانس دیگر با وجود شرایط تحریمی برای اورژانس هستیم و روز به روز شرایط ناوگان اورژانس بهتر می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآورشد: مذاکراتی برای خرید بالگرد دید در شب داشتیم و سازندگان داخلی برای تولید این بالگرد‌ها وعده دادند تا دیگر نیازی به کشور‌های خارجی برای خرید بالگرد‌های دید در شب نداشته باشیم.

انتهای پیام/ح

برنامه اورژانس برای خرید ۱۰۰۰ آمبولانس جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.