معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر در بسیج ملی کنترل فشارخون در استان فارس، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال در بسیج ملی کنترل فشارخون در شیراز و شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: در این غربالگری بیش از ۷۶ هزار بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی از همکاری و همدلی همه دست اندرکاران این برنامه و مردم استان قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است: با عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج)، پس از دو ماه تلاش و همدلی، اجرای موفقیت آمیز بسیج ملی کنترل فشارخون، در ۱۵ تیر ۹۸ به پایان رسید.

با کمال افتخار اعلام می‌کنم که این طرح با ایجاد دسترسی مناسب در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان ها، پایگاه‌های اورژانس، درمانگاه‌های خصوصی، دولتی و سایر سازمان‌ها و با راه اندازی بیش از ۲۰۰ ایستگاه موقت ثابت و سیار در شبکه‌های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا شد که حاصل آن غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال و شناسایی بیش از ۷۶ هزار بیمار جدید بود که این افراد از بیماری خود خبر نداشتند.

اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، نمایشی بی نظیر از تلاش جهادی و کار گروهی بود که با همکاری تمامی کارکنان دانشگاه و با همیاری همه ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها به منصه ظهور رسید؛ لذا بر خود لازم می‌دانم بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را خدمت همه کسانی که با حمایت و تلاش خود، گامی در راه اجرای این طرح ملی برداشتند، تقدیم نمایم.

از حمایت همه جانبه جناب آقای رحیمی استاندار، معاونان  وی، فرمانداران، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، روسای ادارات، ارگان‌ها و سازمان ها، نهاد‌های اجرایی، اصحاب رسانه، صدا و سیما، شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها تشکر می‌نمایم و با آرزوی سلامت برای ایشان، توفیق روزافزون خدمت به مردم را برایشان از خداوند مسالت دارم.

نهایت سپاس خود را از استاد گرانقدر جناب آقای بهادر ریاست دانشگاه که رهنمود‌های ارزنده شان چراغ راه ما بود، ابراز می‌دارم.

از اعضای محترم هیات رییسه دانشگاه، معاونان  دانشگاه، روسای محترم دانشکده ها، بیمارستان ها، همکاران روابط عمومی دانشگاه و شبکه‌ها که با همکاری خود ما را یاری نمودند، سپاسگزارم.

از همه روسای  شبکه ها، معاونان بهداشتی، مدیران، پزشکان خانواده، کارکنان شبکه‌های بهداشتی درمانی، کارشناسان ستادی و محیطی، ناظران طرح، مراقبان ارجمند سلامت، بهورزان عزیز، رابطان محترم بهداشتی و سفیران سلامت، تشکر و قدردانی می‌کنم.

بی شک بدون همکاری و همدلی ائمه جمعه و جماعات، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی و صنفی، خیرین سلامت، انجمن پزشکان عمومی، داروخانه ها، کارخانه ها، اصناف، نیرو‌های انتظامی، امدادگران هلال احمر، اعضای محترم شورای سلامت استان، داوطلبان سلامت، داوطلبان متخصص ادارات و سازمان‌های مردم نهاد، اجرای این طرح ممکن نبود و ضمن قدردانی برای ایشان آرزوی سربلندی و توفیق روزافزون دارم.

از پرستاران شاغل در بیمارستان ها، دانشجویان و کارشناسان ساختمان مرکزی دانشگاه که از هیچ کمکی برای اجرای طرح دریغ نکردند، تشکر می‌کنم.

پایان بسیج ملی کنترل فشارخون به معنی پایان غربالگری مردم از نظر بیماری فشارخون بالا نیست و غربالگری مراجعان در مراکز تابعه دانشگاه، شناسایی بیماران و ارایه خدمات مراقبتی به بیماران مبتلا به فشارخون توسط کارکنان ارایه دهنده خدمات در سطوح محیطی همچنان ادامه دارد.

در نهایت لازم می‌دانم تاکید کنم که روند توسعه کیفی و پیشرفت اهداف سلامت دانشگاه منوط به مشارکت و خرد جمعی تمامی دست اندرکاران سلامت می‌باشد، بنابراین همواره امید به حضور و همیاری شما عزیزان ما را در دستیابی به اهدافمان دلگرم می‌کند؛ امیدوارم نتایج نهایی این طرح ملی، ارتقا سلامت مردم عزیز کشورمان باشد.

انتهای پیام/چ

غربالگری فشارخون در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار