سالروز تجلیل از امامزادگان در ۷ بقعه متبرکه برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همزمان با دهه کرامت و سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در ۷ بقعه متبرکه همایش بزرگداشت امامزادگان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، حجت الاسلام محمد صالحی  اظهار کرد: پیرو فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید امامزادگان عظیم الشان را به خوبی معرفی کرده و جایگاه رفیع آنان را تکریم کنیم.

وی از پیش بینی برنامه‌های متنوع با محوریت امامزادگان شاخص استان در دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در روز ۱۹ تیرماه همایش استانی بزرگداشت جایگاه رفیع امامزادگان عظیم الشان در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور با حضور شخصیت‌های استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صالحی افزود: در این همایش‌ها از پرچم متبرک امام رضا (ع) با حضور خدام آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: امامزادگان در نزد مردم جایگاه رفیع و عظیمی دارند بطوری که امروزه شاهدیم فضای معنوی، دینی و فرهنگی مناطقی که در آن‌ها امامزاده وجود دارد با مناطق دیگر بسیار متفاوت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه رویکرد قطب فرهنگی سازی امامزادگان در برنامه‌های ویژه روز تکریم و بزرگداشت آنان باید مورد توجه قرار گیرد، بیان  کرد: برای این روز برنامه‌هایی با اهدف تحقق مطالبه قطب فرهنگی شدن امامزادگان، تقویت بنیه دینی و معنوی مردم، ارتقاء شان و منزلت امامزادگان در میان مردم و معرفی امامزادگان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه امسال در روز ۵ ذی القعده در ۷ بقعه متبرکه استان همایش تجلیل و بزرگداشت امامزادگان بصورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، گفت: این همایش‌ها با حضور و سخنرانی خطبا و سخنرانان پیرامون سیره زندگی امامزادگان و معرفی آثار و برکات آنان برگزار خواهد شد و هیات امناء و خدام بقاع متبرکه نیز تجلیل می‌شوند.

انتهای  پیام/ز

 

فرهنگ سازی امامزادگان در برنامه‌های ویژه روز تکریم و بزرگداشت آنان باید مورد توجه قرار گیرد

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.