در سفر قبلی دولت به استان در سال ۹۴، حذف ۱۳ نقطه پر تصادف در جاده‌های این استان مصوب و اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنوردعلی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در دور گذشته سفر دولت به استان در سال ۹۴، حذف ۱۳ نقطه پرتصادف جاده‌های استان مصوب شد که در این زمینه حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و هزینه شد.

بدیعی مقدم افزود: تامین یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای روکش راه‌های روستایی از دیگر مصوبه‌های سفر دولت به استان است که باید ۴۰ درصد از این رقم از منابع استانی و ۶۰ درصد از منابع ملی تخصیص می‌یافت.

وی اظهار داشت: از منابع استانی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دست ما رسید، اما از منابع ملی اعتباری پرداخت نشد.
بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: برای سرعت دادن به اجرای کار‌های عمرانی، قیر رایگان به استان اختصاص یافت و اجرای آسفالت جاده‌ها هم از این قیر‌ها بهره برد.

وی گفت: مصوبات اجرا نشده، در دست پیگیری است و تحقق آن به قوت خود باقی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در باره پیشنهاد‌های این دور از سفر دولت به استان اظهار داشت: در این سفر حذف نقاط پرحادثه در جاده‌های استان پیشنهاد می‌شود.

در جاده‌های خراسان شمالی بیش از ۹۰ نقطه پر حادثه شناسایی شده است.

بدیعی مقدم اظهار داشت: ایمن سازی و نگهداری راه ها، نگهداری و ایمن سازی پل‌ها از دیگر پروژه‌های پیشنهادی ما در این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسی و کامیون‌ها نیازمند حمایت و اعتبارات تسهیلاتی هستیم و تلاش داریم در این سفر، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان نوسازی این ناوگان، مصوب شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی درباره پروژه‌های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: اکنون دو مجتمع خدمات رفاهی و روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر راه روستایی در استان آماده بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: اجرای زیرسازی و آسفالت گرم محور قلندرآباد در شهرستان شیروان به طول پنج کیلومتر، اجرای روکش آسفالت گرم محور سولدی در شیروان به طول سه کیلومتر، اجرای روکش آسفالت گرم محور عباس آباد-اسپید در شهرستان اسفراین به طول ۹ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت گرم محور پاقلعه- طراقی کرد در شهرستان بجنورد به طول هفت کیلومتر آماده افتتاح شده است

وی گفت: برای این پروژه ها، ۳۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال هزینه شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مجتمع خدمات رفاهی در محور گرمه-چمن بید با سه میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری و مجتمع خدمات رفاهی در محور فاورج-قوچان با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در سفر دولت به استان افتتاح می‌شود.

کاروان دولت در سفر استانی به خراسان شمالی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ تیرماه جاری در این استان حضور خواهد داشت.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

حذف ۱۳ نقطه پرتصادف جاده‌ای در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.