محققان در حال تلاش برای یافت علت آتش گرفتن گوشی OnePlus One +تصاویر

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده گوشی OnePlus One یکی از کاربران آتش گرفته و محققان شرکت سازنده در حال یافت علت این اتفاق هستند.

محققان در حال تلاش برای یافت علت آتش گرفتن گوشی OnePlus One +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک گزارش جدید، شرکت وان پلاس در حال تحقیق روی مشکلی در یکی از گوشی‌های خود به نام OnePlus One است. اخیرا یکی از دستگاه‌های OnePlus One آتش گرفته است. این شرکت پس از وقوع این حادثه اعلام کرد: «ما چنین حوادثی را جدی می‌گیریم. تیم ما هم‌اکنون به کاربر متضرر رسیده و در حال تحقیق روی علت وجود این حادثه است.»

احتمالا شما نیز می‌خواهید بدانید دقیقا چه اتفاقی افتاده است. به تازگی یکی از کاربران وان پلاس گزارشی مبنی بر آتش گرفتن تلفن همراه خود برای این شرکت ارسال کرده است. او همچنین اتفاقی که برای دستگاهش افتاده شرح داده است. فردی در توئیتر با نام چایتی نارولا ماجرای این حادثه را به اشتراک گذاشته، اما او فردی نیست که دستگاهش آتش گرفته است. راول هیمالیا صاحب گوشی سوخته است. او ساعت ۳:۱۵ صبح از خواب بیدار شده و با گوشی در حال سوختن خود موجه شده است.

در ادامه تصویر منتشر شده از این گوشی در توئیتر را مشاهده می‌کنید:

محققان در حال تلاش برای یافت علت آتش گرفتن گوشی OnePlus One +تصاویر


بیشتر بخوانید: مقایسه پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ/ +Galaxy S10 در مقابل OnePlus 7 Pro +تصاویر


علت آتش گرفتن OnePlus One

گفته می‌شود این دستگاه خاموش بوده و در شارژ نیز نبوده است. عموما دستگاه‌هایی که آتش می‌گیرند در حال شارژ شدن هستند، اما این حالت در مورد گوشی OnePlus One صدق نمی‌کند. این یکی از دلایلی است که گروه محققان وان پلاس برای پیدا کردن دلیل آتش گرفتن این گوشی به تحقیقات بیشتری احتیاج دارند. صاحب این دستگاه می‌گوید او به سرعت پس از دیدن گوشی در حال سوختن خود روی آن یک لیوان آب خالی کرده است. او معتقد است با این کار توانسته جلوی انفجار این گوشی را بگیرد، البته این مسئله تنها فرضیه او است.

با در نظر گرفتن این که OnePlus One در آوریل ۲۰۱۴ عرضه شده این گوشی قدیمی است، اما این مسئله نمی‌تواند دلیلی برای آتش گرفتن آن باشد. با این فرض که گزارش منتشر شده درست باشد، این مسئله یک حادثه جداگانه است. هر وقت چنین اتفاقی برای یک از شرکت‌ها میفتد کاربران در کیفیت ساخت محصولات آن شک می‌کنند. لازم به ذکر است که تا کنون تنها سه مورد گزارش این چنینی از وان‌پلاس منتشر شده در نتیجه بسیار زود است که پرچم‌های خطر خود را بالا بگیریم و باید به این شرکت زمان دهیم.

تاریخچه آتش گرفتن گوشی‌‎های هوشمند

گلکسی نوت ۷ کاملا یک داستان متفاوت بود، ۳۵ دستگاه از این مدل در سراسر جهان تنها مدتی پس از فروش منفجر شدند؛ در نتیجه سامسونگ مجبور به قطع فروش این دستگاه شد. این اتفاقات ممکن است برای هر شرکت دیگری رخ دهند. حتی اپل نیز با آن‌ها مواجه شده است. در نتیجه آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اتفاق تازه‌ای نیست و باید دقیق‌تر آن را بررسی کرد.

خریدار این دستگاه از آمازون (سایتی که احتمالا OnePlus One را از آن‌جا خریداری کرده) درخواست کرده بود که این مشکل را به وان پلاس ارجاع دهند؛ همانطور که قبلا اشاره شد، OnePlus قبلا یک بیانیه در رابطه با این موضوع صادر کرده است. این شرکت احتمالا این دستگاه را بررسی می‌کند تا ببیند چه اتفاقی برای آن افتاده است و اگر ادعای خریدار آن درست باشد امیدواریم برای جبران کاری انجام دهد.

انتهای پیام/

گوشی OnePlus One آتش گرفت

برچسب ها: فناوری ، وان پلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.