تجهیز iOS 13 به سیستم‌های بیومتریک برای ورود به iCloud

دستگاه‌هایی که مجهز به نسخه بتای iOS 13 ،iPadOS 13 و macOS Catalina هستند، می‌توانند از این پس برای ورود به iCloud از Face ID و Touch ID استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مباحثی که در دنیای دیجیتال امروز مهم است، امنیت است. شرکت‌های مختلف روش‌های متعددی را برای بیشتر کردن امنیت کاربران فضای مجازی در دستگاه‌های خود اعمال کرده‌اند. اپل که یکی از شرکت‌های پیشتاز در این زمینه است به تازگی قابلیت جدیدی به نسخه بتای سیستم عامل بعدی خود اضافه کرده است.

روش جدید ورود به حساب کاربری iCloud 

به نظر می‌رسد اپل در حال آزمایش یک روش جدید برای ورود کاربران به سایت iCloud.com است. گفته می‌شود این روش در سیستم‌عامل جدید این شرکت عملی خواهد شد. بر اساس این خبر کاربرانی که نسخه بتای iOS 13 ،iPadOS 13 و macOS Catalina را در دستگاه خود نصب کرده‌اند می‌توانند با استفاده از شناسه Face ID و Touch ID وارد حساب کاربری خود شوند.

کاربران بتایی که از سایت beta.icloud.com، چه در دستگاه خود و چه در دسکتاپ، بازدید می‌کنند با یک پیام پاپ‌آپ مواجه می‌شوند. این پیام از کاربران سوال می‌پرسد که آیا می‌خواهند برای ورود به حساب خود از روش‌های احراز هویت بیومتریک استفاده کنند یا خیر. روش اهراز هویت بیومتریک برای محصولات جدیدتر این شرکت Face ID و برای دستگاه‌های قدیمی‌تر Touch ID است. به نظر می‌رسد این گامی مناسب و منطقی برای شرکت اپل باشد زیرا با استفاده از این فناوری کاربران می‌توانند هم قفل دستگاه خود را باز کنند و هم وارد نرم‌افزار اپل پی (Apple Pay) شوند.

افزوده شدن روشی ایمن و سریع برای ورود به iCloud در سیستم‌عامل iOS 13


بیشتر بخوانید: پشتیبانی از دسته‌ PS4 و Xbox One در IOS 13 


نحوه استفاده از روش جدید اپل برای ورود به iCloud

اگر دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید دارای نسخه بتای سیستم‌عامل جدید باشد، پس از ورود به سایت iCloud به آدرس beta.icloud.com فرستاده می‌شوید. اگر در شرایطی به طور خودکار به این صفحه جدید منتقل نشدید کافیست آدرس را به صورت دستی وارد کنید. در ضمن فراموش نکنید برای استفاده از این روش جدید باید دستگاه شما دارای یکی از سیستم‌عامل‌های بتای iOS 13، iPadOS 13 و macOS Catalina باشند.

ورود به iCloud با استفاده از Touch ID و Face ID بسیار سریع‌تر، ایمن‌تر و آسان‌تر است. به همین دلیل است که پیشتر به این نکته اشاره کردیم که استفاده از این روش گام منطقی در جهت پیشرفت محصولات اپل است.

انتهای پیام/

استفاده از Face ID و Touch ID برای ورود به iCloud در نسخه بعدی سیستم‌عامل اپل

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار