خانم بازیگر از جریانی حاشیه‌ساز سخن گفت که مدتی قبل درگیر آن شده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نیوشا ضیغمی، بازیگر خوشرویی است که باوجود سال‌ها فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون و ایفای نقش‌های تلخ و شیرین بسیار، همچنان بی‌حاشیه، پذیرای نقش‌های جدید است. در کارنامه او فیلم‌هایی، چون «تردست»، «شوریده»، «پارک‌وی»، «مواجهه»، «گناه من»، «حس پنهان»، «توفیق اجباری» و «اخراجی‌های ۱ و ۲» و کار با کارگردان‌هایی مانند مسعود جعفری‌جوزانی، محمدعلی سجادی، فریدون جیرانی و مسعود ده‌نمکی به چشم می‌خورد. ضیغمی سال‌هاست که به عنوان سفیر انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان تمام تلاشش را جهت توانمندسازی کودکان کار انجام می‌دهد و آرزویش در امروز، روز تولدش این است که تمام مردم سرزمینش شاد باشند. گفت‌وگویی که می‌خوانید به مناسبت ۳۹ سالگی این هنرمند صورت گرفته و او برایمان از فعالیت‌ها و دل‌مشغولی‌های این روزهایش می‌گوید.

نیوشا ضیغمی: اول دخترم بعد بازیگری


بیشتربخوانید: جزئیات تاسف‌بار پرونده آقای بازیگر روی میز دادگاه


در سال‌های اخیر حضورتان کمرنگ شده. این موضوع ناشی از فیلمنامه‌های ضعیف است یا دلایل دیگری دارد؟
من درگیر مسائل شخصی خودم بودم، اما الان دخترم لنا دیگر یک سال و دو ماهش شده و باوجود این‌که خیلی شیطان است و تمام وقت من را می‌گیرد، اما قرار است از ماه آینده دوباره کارم را شروع کنم و به روال طبیعیزندگی‌ام برگردم.

در مدتی که کار نمی‌کردید حوصله‌تان سر نرفت؟
نه، واقعا. آنقدر هیجان اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده‌مان زیاد و البته شیرین بود که در خانه بودن اذیتم نمی‌کرد. ضمن این‌که در این مدت بعضی از فیلم‌هایی که قبلا بازی کرده بودم اکران و بعضی دیگر از فیلم‌هایم وارد شبکه نمایش خانگی شد. هر زمان هم که وقت داشتم متن‌هایی که به من پیشنهاد می‌شد را مطالعه می‌کردم و اگر بشود قرار است در آینده نزدیک یک کار تئاتر انجام بدهم که در واقع اولین تجربه تئاترم محسوب می‌شود. برای شروع فعالیت مجددم در حال حاضر یک کار سینمایی و یک کار در شبکه نمایش خانگی دارم که، چون هر دو در مرحله پیش‌تولید هستند ترجیح می‌دهم فعلا در موردشان صحبت نکنم. کلا می‌خواهم بگویم در این مدت که در خانه بودم اصلا احساس نمی‌کردم از فضای کاری فاصله گرفتم.

هنوز هم علاقه دارید به عنوان یک بازیگر در نقش تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار فعالیت کنید؟
من در چند فیلم سینمایی به عنوان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده سهم داشتم، اما متاسفانه به قدری شرایط اکران پیچیده شده که امروز دیگر ترجیح می‌دهم اگر قرار است کاری انجام بدهم با دید بازتری این کار را بکنم. سال ۸۹ من اولین بازیگری بودم که در یک فیلم سینمایی («پرتغال خونی» به کارگردانی سیروس الوند) سرمایه‌گذاری کردم و این موضوع علنی شد. آن زمان هجمه‌های عجیب و غریبی علیه من به وجود آمد که البته بعد از آن، چون بسیاری از همکارانم هم این کار را انجام دادند، دیگر حساسیت اولیه از بین رفت. اما به هر حال من، چون اولین نفر بودم بابت بعضی حرف‌ها بسیار اذیت شدم و امروز دیگر اگر قرار باشد وارد حوزه تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری شوم با پختگی بیشتری این کار را انجام‌می‌دهم.

شما در تلویزیون و سینما کار‌های زیادی انجام دادید، اما چرا در سال‌های اخیر حضور کمتری در تلویزیون داشتید؟
من بازیگری را با سریال «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی شروع کردم. همان‌طور که می‌دانید اثر فاخری است، اما بعد از آن هر زمان بین پیشنهاد‌های تلویزیونی و سینمایی قرار می‌گرفتم اهم و فی الاهم می‌کردم که نتیجه‌اش می‌شد بازی در فیلم سینمایی. ولی بدون شک اگر بازی در یک سریال خوب و استاندارد پیشنهاد شود حتما آن را انجام می‌دهم و این مستلزم متن، کارگردان و... خوب است که منجر به خروجی خوب می‌شود. کمااین‌که خیلی از همکاران من شهرتشان را از سریالی که سال‌ها پیش بازی کرده‌اند، دارند.

پس تفاوتی برایتان نمی‌کند که در کدام حوزه کار کنید؟
نه. البته من خودم را بازیگر سینما می‌دانم، اما بازیگر، بازیگر است. درست است که بازی در قاب‌های سینما، تلویزیون و تئاتر با هم تفاوت‌هایی دارد، اما به هر حال شغل یک بازیگر بازیگری است و در مورد من هر زمان متن خوب از هر رسانه‌ای به من پیشنهاد شود آن را انجام می‌دهم.

چرا طی این سال‌ها بیشتر در زمینه طنز فعالیت کردید. فکر نمی‌کنید از این نظر خودتان را محدود کرده‌اید؟
این انتخاب‌های من کاملا اتفاقی بود. شاید به این خاطر بود که حجم کار‌های کمدی در سال‌های اخیر افزایش یافته. در واقع تصمیم‌گیری شخصی نکردم که حتما در ژانر کمدی بازی کنم و از آنجا که احساس می‌کنم به نوعی انگار دارم در فیلم‌های کمدی تثبیت می‌شوم به چند پیشنهادی که از این جنس بودند جواب منفی دادم.

به نظرتان طنز این سال‌ها چقدر با طنز سال‌های گذشته متفاوت است؟
در سینمای امروز به طور کامل پخش‌کننده تصمیم‌گیرنده است. خواست و نیت پخش‌کننده است که فیلمی دیده شود یا نه، اما در مورد فیلم‌های طنزی که ساخته می‌شود باید بگویم که به نظرم سینمای کمدی ما به سمت شوخی‌های کلامی رفته که قبلا نبود و راستش را بخواهید برای خود من هم چندان جذاب نیست. این در حالی است که از همین روزمرگی‌های اجتماع‌مان نکات طنز جالبی می‌توان برداشت کرد، اما سینمای ما به سمت شوخی‌های کلامی رفته و از آنجا که فیلم‌هایی از این دست خوب در گیشه می‌فروشد، فیلمسازان دیگر هم به این سمت گرایش پیدا کردند که اتفاق خوبی نیست.

پس هنوز هم بعد از سال‌ها بازیگری به تجربه‌های تازه‌تر علاقه‌مند هستید؟
قطعا. هر انسانی در هر سنی باید تجربه‌های جدید را امتحان کند و بیاموزد. اگر کسی بخواهد فکر کند که الان دیگر من کار‌هایی که باید را انجام دادم و دیگر زندگی تجربه جدیدی ندارد به من بدهد، تبدیل به یک موجود راکد می‌شود.

چه شد که به انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان پیوستید؟
من سال‌هاست که با انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان به عنوان سفیر و نماینده این انجمن همکاری می‌کنم و طی این مدت تلاش کردم جامعه درباره کودکان کار شناخت بیشتری پیدا کند، اما به‌تازگی رویکرد انجمن تغییر کرده و به احتمال زیاد فعالیت‌هایش را در قالب دیگری جلو می‌برد که به‌تبع آن شکل و شمایل فعالیت‌های من هم تغییر‌می‌کند.

انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان تا چه اندازه متکی به حمایت‌های دولتی است؟
انجمن ما بیشتر متکی به نهاد‌های مردمی است، اما از آنجا که کودکان کار و خیابان از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما هستند برای سازماندهی هرچه بهتر آن نیاز به حمایت‌های دولتی است. تعداد بی‌شماری از کودکان سرزمین ما هر شب داخل سطل‌های زباله‌ها به دنبال غذاهایشان می‌گردند و زباله‌گرد هستند. از این بچه‌ها سوءاستفاده‌های بی‌شماری می‌شود و ما نمی‌توانیم این بچه‌ها را نادیده بگیریم. چون با وجود تمام آسیب‌هایی (عقده، تحقیر و...) که در زندگی‌شان دیده‌اند، مشکلات و خطرات زیادی را در بزرگسالی برای جامعه به وجود می‌آورند که جبران‌ناشدنی است. مشکلات این کودکان به قدری وسیع است که انجمن‌های خصوصی بضاعت و توانایی پوشش تمام مشکلات‌شان را ندارد و رسیدگی به این کودکان به‌شدت زیرساختی و مهم است که باید حمایت‌های همه‌جانبه دولتی از آنشود.

امروز ۳۹ ساله می‌شوید. چه حس و حالی دارید و آرزویتان در روز تولدتان چیست؟
بله امروز ۳۹ ساله می‌شوم و بزرگ‌ترین آرزویم برای مردم این است که آرامش داشته باشند و آن‌قدر درگیر فشار‌های اقتصادی و بحران نباشند. از بزرگ‌ترین غصه‌های من دیدن مردمی است که زیر فشار روزمرگی، شاد بودن را فراموش کرده‌اند که امیدوارم روزی برسد که این آرزویم برآورده شود. برای خودم و خانواده‌ام هم آرزوی سلامتی دارم، چون می‌دانم بدون سلامتی و آرامش هیچ چیز معنا ندارد. دلم می‌خواد تمام انسان‌ها زندگی پویایی داشته باشند و امروزشان بهتر از دیروزشان باشد.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

گفتگوی خواندنی با نیوشا ضیغمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
said
۱۴:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
از اولش از این خانم خوشم نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
توی هنرپیشه ها ادم شریف و سالم کم پیدا میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
همشون بنده پولند هر جا بیشتر پول بدن اونجا کار میکنند فقط به ایشون مختص نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
جمعی از مردم هستند که موفقیت دیگران را بر نمی تابند و به محض کم آوردن از اسلام و خدا و حجاب و قوه قضاییه و ترس و تهدید مایه میذارن....بنده خدا هر کسی نون هوش و موقعیت شناسی و زحمت و تلاش و البته کمک خدا در نقش بوجود آورنده همه اینها از جمله صورت و سیرت زیبا یش را میخورد. تو نشستی عمری و فقط همه را تکفیر میکنی که چه؟ ؟خودت خیلی انسان درستی هستی؟ زیاد مطمئن نباش. شک کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
این خانوم باززیگر چقدر مغروره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
متاسفانه به جای این که اونا خجالت بکشند و اعتماد به نفسشون بیاد پایین که درامد و پولشون را از جیب ملت و با بازی کردن به دست میارند ملت خجالت می کشند و خودشون را پیش این جور آدم ها خوار می کنند که تو رو خدا امضا بدین یا عکس یادگاری با ما بندازین. ملت،اونا باید به پای ما بیفتند که دستتون درد نکنه که ما را تحمل می کنید و بازی کردن ما را نگاه می کنید نه این که برعکس باشه.اون ها مغرورانه پول ملت را ببرند بخورند و خودشون را آدم معروفی هم حساب کنند.مگه هر کی دو تا بازی کرد و خودی نشون داد معروف و بزرگه.معروف به دانشمندای مملکت میگن ،به شهدا و جانبازان و همه ی اون هایی که واسه ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش می کنند نه این جور آدم ها.چرا بی جهت بزرگشون می کنید که فکر کنند لابد کسی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
#سلبریتی بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
دقیقاً همینه.یه مشت موجود بی سواد ،میان و با پول و آشنا و پارتی به جایی می رسند و بعد اینو میذارن پا حساب استعداد و توانایی ذاتیشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
کلا بوتاکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
ﺩﻟﺨﻮﺵ و ﭘﻮﻝ ﻫﻢ ﺑﺪﻧﻴﺲ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
یکم صبوری آخه تا کی ؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
چقدر لوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
از آدمهای خود برتربین و متکبر که به هیچ اصولی پایبند نیستند متنفرم.زنده باد هنرمندانی که پایبند به ارزشهای ایران اسلامی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
از ش خیلی بدم میاد لوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
پوشش بازیگران ما خلاف قانون اسلامی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
برید بیرون و عکس های این خانوم و همه ی بازیگرای زن و مرد رو توی کوچه و خیابون و فضای مجازی ببینید.
الگوی بدی ولسه بچه هامون میشن باید جلوی این سلبریتی های بیسواد را بگیرید پوششون نامناسب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بعضی ها هم پول دارند هم خوشگلی خوش به حالشون
جام می وخون دل هر یک به کسی دادند در دایره قسمت اوضاع چنین باشد
Iran (Islamic Republic of)
سیروان
۲۲:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
بازیگر خوبیه
امیدوارم بتونه زندگی خوب وخوشی با خانواده اش داشته باشه. خانم ضیغمی موفق و پیروز باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
به عکس با چادری که توی فیلم و سریال های ایرانی پوشیده نگاه نکنین و زود قصاوت کنین.این خانوم و بقیه شون،به خاطر پول و حفظ موقعیتشون ،پوشش اجباری رو حفظ می کنند.پوشش واقعی اینو و رفتار و حرفهاشون حال به هم زنه و به ایرانی با فرهنگ نمی بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
این الان بازیگره مثلا
فقط با پول میاین بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اگه خودمم عمل زیبایی میکردم الان زیبا ومعروف میشدم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
شک نکن.همشون اهل تجملات و ...هستند. به ظاهرشون توی سریال یا فیلم ها نگاه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خانم ضیغمی از فقر وضعف مردم چی میفهمه تو یکی از مصاحبه ها گفته بود مردم به خوشگلی و پولداری من حسودیشون میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
اگه این طوری گفته که بره بمیره.
به قول استادم ،حالا دیگه با وجود امکانات و ابزار و وسایل ،یه پیرزن هشتاد ساله رو هم جوون می کنن.این که هنری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
منم اگه اینقدر جراحی پلاستیک بکنم و ژل تزریق کنمو... از اینم خوشگلتر میشم. مهم باطنه خوشگله که بعضي از اینا ندارن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
واقعا که .این خانم یکی از مروجین بد حجابی است و سبک آرایش بسیار بسیار غلیظ ایشون ،میان خود بازیگران هم خاص است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۸
پوشش و فرهنگ اصیل ایرانی رو به نمایش بذارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
همچین میگه بین سینما و تلویزیون سینما انتخاب کردم که فکر کرده کی هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
ایشون بعد چند عمل زیبایی اعتماد به نفسش بالا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
هیچ کدوم از بازیگرای ما ،باجنبه و باعفت نیستند.الکی بزرگشون نکنید.
از بس لی لی به لالاشون میدارید پررو میشند فکر می کنند کسی هستد.اینقد نگید سلبریتی.. ...اینا همه بیسواد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خانم ضیغمی بازیگر بسیار خوب و حرفه‌ای هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
از مراجع ذیربط بهخصوص قوه قضاییه میخواهیم دادگاه ویژ ه ای رابرای رسیدگی به مشکلات پیش آمده به اصطلاح هنرمندان از جمله حجاب وحیا وعفاف منظور نمایند تا جلو بی بندباری این هنر پیشه گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
درود گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
باید جلوی بی حجابی ها گرفته شود
Czechia
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
ما خواستار از سوی قوه قضاییه پیگیر به این مسئله هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
بشدت بشدت کمبود دارن عقده ای حسود هستن اصلا ازشون خوشم نمیاد با اون فیلمهای مسخره شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
اگه دو بار بهشون اخطار داده بشه و باهاشون برخورد بشه و رسانه ها هم اعلامش کنند دیگه جرات نمی کنند مروج فرهنگ غرب باشند و آبروی ایرانی مسلمان را ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
نمیدونم اینا با این وضعشون از ایران چی میخوان بهتره از ایران برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار