سردار رحیمی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افتتاح «پلیس راه» و «پلیس امنیت اقتصادی» در پایتخت/ نمایشگاه‎های پرمخاطب نباید در داخل شهر تهران برگزار شوند

رئیس پلیس پایتخت از افتتاح «پلیس راه» و «پلیس امنیت اقتصادی» در پایتخت خبر داد.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزودن دو پلیس تخصصی به مجموعه یگان‌های انتظامی تهران بزرگ، اظهار کرد: پلیس تهران یک مجموعه خاص است و باید روزبه روز تقویت شود.

وی افزود: جای خالی پلیس راه تهران سال‌ها در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ احساس می‌شد که پس از پیگیری‌های فراوان ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهی ناجا، این یگان انتظامی به صورت رسمی عصر امروز افتتاح می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس راه تهران با ۶ پاسگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: حدود ۶۰ درصد از کشته‌های جاده‌ای کشور در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بیشترین حجم ورود و خروج جاده‌ای کشور به خصوص در پایان هفته مربوط به پایتخت است، به همین منظور پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل شد.

سردار رحیمی درخصوص فعالیت پلیس اقتصادی گفت: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به نیاز‌های اساسی جامعه با ۵ اداره تخصصی در بحث مبارزه با انواع جرایم اقتصادی در پایتخت آغاز به کار کرد.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی با بانک مرکزی و شعب سایر بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری همکاری دارد و این یگان انتظامی در تهران به عنوان اولین استان کشور آغاز به کار خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت‌ پلیس پایتخت در زمینه مبارزه با موادمخدر گفت: خواه یا ناخواه با بحث تولید و ترانزیت موادمخدر در کشور مواجه هستیم، چراکه کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده موادمخدر جهان با تولید حدود ۱۰ هزار تن موادمخدر در سال در همسایگی ایران قرار دارد.


بیشتر بخوانید: صفر تا صد جمع آوری، بازپروری و توانمندسازی معتادان متجاهر به یک نهاد واگذار شود


وی با بیان اینکه اقدامات موثری در زمینه مبارزه با موادمخدر در پایتخت انجام شده است، افزود: به همین منظور به سه موضوع مبارزه با باند‌ها و قاچاقچیان عمده موادمخدر، برخورد با خرده فروشان و آلوده کنندگان پارک‌ها و معابر و برخورد با معتادان متجاهر به طور ویژه پرداختیم.

سردار رحیمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶ تن و ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر از باند‌های مطرح در تهران کشف شده است.

وی افزود: بحث جمع آوری معتادان متجاهر جزء وظایف نیروی انتظامی نیست و انجام آن برعهده شهرداری، بهزیستی و سایر سازمان‌های مربوطه است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پس از ۵ دهه تلاش موفق به پاکسازی مساحتی بیش از ۲۶ کیلومترمربع در مناطق هرندی، شوش، مولوی، دروازه غار شدیم و اکنون این مناطق عاری از جولان هرگونه معتاد متجاهر و خرده فروش شده است.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از پایتخت نشینان ساکن این محلات هستند و سال‌های زیادی توسط معتادان متجاهر آزار و اذیت شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این اقدام نیروی انتظامی در خصوص پاکسازی مناطق جنوب پایتخت یک کار تاریخی است، گفت: پلیس پایتخت بیش از ۵ ماه به صورت شبانه روزی در این محلات خیمه زده است و موضوع اعتیاد دیگر در این محل وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز بازپروری «MMT» در کوچه و پس کوچه‌های محلات جنوب شهر تهران، افزود: روزانه صد‌ها معتاد برای دریافت متادون به این مراکز مراجعه می‌کنند که بنده با این موضوع مخالف هستم. شهروندان این مناطق چه گناهی مرتکب شده‌اند که معتادان برای تهیه قرص‌های خود به این مناطق مراجعه می‌کنند؟

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه این مراکز باید تعطیل شوند، گفت: برخی از معتادان صغر و کبر سن و یا بیماری‌های مسری دارند؛ لذا با گذشت ۵ ماه از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در جنوب پایتخت، تاکنون هیچ سازمان و ارگانی برای همکاری پای کار نیامده است.

وی افزود: باید اراده جمعی دستگاه‌های مختلف که دارای مسئولیت هستند به کار گرفته شود و هر مسئول و یا نهاد مرتبط با این امر به بهانه‌های واهی شانه خالی کند، چرا که با مدیریت صحیح باید این مشکل حل شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه فرآیند بازپروری باید اصلاح شود، گفت: معتادی پس از گذشت سه ماه بازپروری شده و به جامعه بازمی‌گردد، در این زمان هیچ ارگان و سازمانی به دلیل سابقه اعتیاد به وی شغلی نداده و از طرفی هم از خانواده خود طرد شده است؛ مشخص است که چنین فردی با سابقه اعتیاد مجدد به سمت استعمال موادمخدر باز خواهد گشت؛ لذا برای اینکه این اقدام به نتیجه برسد، باید به ظرفیت موجود ۳ هزار نفر دیگر اضافه شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ در نمایشگاه بین المللی تهران (خیابان سئول)، گفت: با برگزاری نمایشگاه پر مخاطبی که مشکلات فراوانی را در زمینه ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، مخالف هستیم.

وی افزود: ترافیک پایتخت یک مجموعه به هم پیوسته است، زمانی که یک نقطه از تهران دچار اختلال می‌شود، تاثیر آن را بر کل ترافیک شهر شاهد هستیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها پرمخاطب در داخل شهر هستیم، تصریح کرد: باید اینگونه نمایشگاه‌ها به خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

وی افزود: صحبت ما مختص برگزاری نمایشگاه الکامپ نیست، چراکه نمایشگاه‌های دیگری نیز مانند نمایشگاه کتاب این گونه‌ هستند، باید نمایشگاه‌های سنگین و پر مخاطب به خارج از شهر منتقل شوند تا خللی در امور ترافیکی پایتخت ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید: یک بام و دو هوای شهرداری تهران/ ترافیک هدیه نمایشگاه الکامپ به پایتخت نشینان


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف یک کارگاه نگهداری از سوخت در جنوب پایتخت طی عملیات مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیش از ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، ۱۸ مخزن و تانکر سوخت، ۷ دستگاه نفتکش توقیف شده است و همچنین ۱۰۱ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شده به شبکه شرکت نفت شهر ری منتقل شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۳ متهم در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: متهمان گازوئیل‌ها را با قیمت ۲ میلیون ریال خریداری کرده و آن‌ها را با قیمت ۱۴ میلیون ریال به فروش می‌رساندند و مقصد تانکر‌های بارگیری شده، مناطق مرزی بود.

انتهای پیام/

گلایه رئیس پلیس پایتخت از کوتاهی نهادهای مسئول برای ساماندهی معتادان دارای بیماری‌ مسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باتشکر از شما دوستان خبرنگارو تمام مسئولان yjcو دبیر انتشار نظرات ما مردم
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۲۱:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سارقان نباید زنده بمونند باید انداخت داخل دیگ آب و جوش.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند / تهران
۲۱:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
احسنت بر نیروی انتظامی. وتشکر ویژه از کارمندان بخش انتشارات نرات مردم . خسته نباشید عزیزان زحمتکش
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۲۱:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
قاچاقچیان باید در ملاعام اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
محمدسام
۲۱:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باید هر چه زودتر دست اختلاسگرارو از جیب بیت المال کوتاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
درود بر سردار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۸
باسلام
جلوی اختلاسگرا رو هرچه زودتر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ی
۲۳:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام . سردار پلیس امنیت اقتصادی رشته های اقتصاد . میریت . حسابداری . با تشکیل بشه
آخرین اخبار