دانستنی‌های علمی؛

اینگونه آب نوشیدن عوارض جبران ناپذیری دارد/ هنری که مغزتان را جوان نگه می‌دارد/ دمنوشی که ویروس سرماخوردگی را تار و مار می‌کند

سرماخوردگی یکی از رایج ترین بیماری‌هایی است که تقریبا در تمام فصول رواج دارد اما می‌توان با راهکاری خانگی و ارزان آن را هرچه سریعتر درمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

 عوارض خطرناک ایستاده نوشیدن آب!

برخی بررسی‌های انجام شده توسط دانشمندان نشان می‌دهد زمانی که ایستاده آب می‌نوشید، کلیه‌ها نمی‌توانند آب را به خوبی تصفیه کنند؛ فعالیت نامناسب کلیه‌ها منجر می‌شود ناخالصی‌ها در کلیه و مثانه باقی بماند که ممکن است در نهایت سبب ایجاد اختلال در کلیه و دستگاه ادراری شود؛ گاهی این اختلال به صورت غیرمنتظره بروز پیدا می‌کند و می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

////

با آویشن به جنگ سرماخوردگی بروید

دمنوش آویشن ضد سرفه، خلط آور و در درمان آسم موثر است؛ استفاده از دمنوش آویشن , سیاه سرفه  التهاب دستگاه تنفس فوقانی را رفع می‌کند، خواص خلط آوری دارد و می‌توان از آن به عنوان یک آرامش بخش برای اعصاب استفاده کرد، همچنین کسانی که دچار نفخ معده می‌شوند، می‌توانند این گیاه را به عنوان دمنوش مصرف کنند، این گیاه برای درمان بوی بد دهان، سرفه و تقویت ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

////

در تابستان چه نوع لباسی بپوشیم؟

لباس‌های نخی، پنبه‌ای و کتانی با رنگ روشن و گشاد بهترین انتخاب برای فصل گرما هستند؛ پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد.

 کودکان و افراد مسن که پوست حساسی دارند، با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک آفتابی استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نور خورشید می‌توانند از گرمازدگی و آفتاب سوختگی در فصل تابستان جلوگیری کنند.

////

نقاشی کنید تا جوان بمانید!

تحقیقات نشان داده است که نقاشی کردن تعامل میان نواحی مختلف مغز را زیاد کرده و در عین حال از سرعت پیر شدن مغز به شدت کم می‌کند؛ دانشمندان تأثیر هنر را روی افراد ۶۲ تا ۷۰ ساله مورد بررسی قرار دادند؛ نیمی از این افراد در کلاس‌های تاریخ هنر و نیمی دیگر از آنها در کلاس‌های نقاشی شرکت کردند، کلاس‌های نقاشی در مقایسه با کلاس‌های تاریخ هنر، تأثیر بسیار بیشتری بر عملکرد مغز داشتند.

////

مراقب انگشت کوچک دستتان باشید!

بلند کردن انگشت کوچک دست هنگام خوردن یک لیوان چای ممکن است دلپذیر و جذاب باشد، اما این انگشت کوچک، قوی‌تر از آن چیزی است که شما فکرش را می‌کنید؛ ۵۰ درصد از توانایی و نیروی دست انسان از انگشتان کوچکش می‌آید اما چون این انگشت در کناره دستان شما قرار دارد از محافظت کمی برخوردار است، بنابراین برخلاف انگشتان میانی دستان شما، احتمال آسیب دیدن و شکستن این انگشت بیشتر است.

////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۰۰:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۸
ممنون از مطالب مفیدتون
آخرین اخبار