صمیمی:

آغاز پروژه ساخت ماهواره پارس ۲/ آماده سازی نمونه سامانه انتقال مداری تا ۴ ماه دیگر

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نقشه پروژه ماهواره سنجشی پارس ٢ تایید شده است و به زودی ساختار و نحوه اجرایی آن رونمایی می‌شود.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی درباره هدف اصلی از برگزاری این گردهمایی اظهار کرد: تمرکز این رویداد بر موضوع ایجاد بستر مناسب برای حضور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در حوزه فضایی بوده است.

برگزاری ١٦٠ نشست دو جانبه بین نهادهای دولتی و استارت آپ‌ها 

صمیمی به یکی از برنامه‌های این گردهمایی شامل نشست های دوجانبه بین نهادهای دولتی و استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این رویداد، طی سه روز، حدود ١٦٠ نشست دو جانبه (B۲B ) برگزار شده است که در حدود ٥٠ درصد این نشست‌ها، یک طرف آن از همکاران سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران بوده‌اند.

وی افزود: در این نشست‌ها، نیازمندی‌های فناورانه حوزه فضایی کشور و خدمات فضاپایه مطرح و توانایی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در تامین این نیازها و همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه خدمات فضاپایه  بیان کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که پژوهشگاه فضایی ایران در این حوزه داشته، از جنس تصدی گری نبوده، بلکه در جهت کاربردی کردن این خدمات در دیگر نهادها و رفع نیازهای آنان بوده که خوشبختانه، نتایج موثری داشته است و هم اکنون درخواست‌هایی از دیگر نهادها برای بهره‌مندی از این این خدمات به پژوهشگاه ارائه می‌شود.

صمیمی با اشاره به انجام تست‌های موفق سامانه انتقال مداری گفت: بدین ترتیب، با انجام این تست‌ها، اجرای پروژه کلیدی سامانه انتقال مداری در دست خاتمه است و تا چهار ماه دیگر، نمونه کیفی این سامانه ساخته می‌شود.

به زودی؛ رونمایی از نقشه ماهواره سنجشی پارس ٢ 

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درباره پروژه ماهواره سنجشی پارس ٢ تصریح کرد: نقشه این پروژه سنجشی تهیه و تایید شده است و به زودی ساختار و نحوه اجرایی آن رونمایی می‌شود که در اجرای آن دانشگاه‌های مرتبط با حوزه فضایی، هر یک بنا به تخصص خود با این پروژه همکاری خواهند داشت.

وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در عرصه فضایی کشور  از جمله اقدام برای راه اندازی پارک علم و فناوری فضاپایه در ساری و راه اندازی کارخانه حوزه نوآوری در اصفهان اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبارفناوری ، هوافضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار