دانفورد: به دنبال تشکیل ائتلافی برای آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب هستیم

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد این کشور در حال بررسی طرحی است که تحت آن یک ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن حفاظت کند.

دانفورد: درصدد تشکیل ائتلاف برای حمایت از دریانوردی در تنگه هرمز و باب‌المندب هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد این کشور در حال بررسی طرحی است که تحت آن یک ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن حفاظت کند.

ژنرال دانفورد گفت: «ما در حال تعامل با تعدادی از کشور‌ها هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم با یکدیگر ائتلافی تشکیل دهیم که آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب را تضمین کند.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم طی چند هفته آینده ما مشخص می‌کنیم که چه کشور‌هایی خواستار حمایت از این طرح هستند و پس از آن به طور مستقیم با ارتش‌های آن‌ها کار خواهیم کرد تا توانایی به خصوص آن‌ها که می‌تواند از این طرح پشتیبانی کند را مشخص کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
ایجاد امنیت تنگه هرمز وظیفه ایران و منافع اقتصادی اون متعلق به ایران هست. هر کس میخواد بیاد کمک و برای خودش هزینه ایجاد کنه مشکلی نیست به شرطی که خودش سلب کننده امنیت نباشه که اگه آمریکا و انگلیس باشه که ازشون بعید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۸
اززرنگی ها باین بهانه میخوان .
وارد ارتش ایران بشم
آخرین اخبار