مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد؛

ضرورت آسیب‌شناسی وضع نامناسب فرهنگی در جامعه

آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت آسیب‌شناسی اینکه چه شده که جامعه گرفتار وضع نامناسب فرهنگی و ارزشی شده است تاکید و این مسائل را جزو نگرانی‌های امروز جامعه عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار مسوولان پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکید قرآن کریم بر مسئله مقاومت گفت: آنچه آسیب در این بحث است، عمل به مباحث مقاومت است.

وی با بیان اینکه درباره مقاومت حرف‌های زیادی زده شده است، اما در عمل چه کرده ایم خاطرنشان کرد: امروز افرادی در جامعه به راحتی ارزش‌های اخلاقی را زیر پا می‌گذارند و اصلا ارزشی برای مسائل دینی قائل نیستند که این‌ها مشکلات جامعه است.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی اینکه چه شده که جامعه گرفتار این وضع نامناسب فرهنگی و ارزشی شده است، این مسائل را جزو نگرانی‌های امروز جامعه عنوان کرد و افزود: امروز بعضی با مقدسات دینی بازی می‌کنند، اشکال کار در کجا است؟ مهمترین اشکال عدم حرکت به موقع حوزه و روحانیت است.

وی ضرورت توجه روحانیت به مسائل فرهنگی و اجتماعی روز را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیت نباید نسبت به مسائل ضد ارزشی و فساد ساکت بنشیند، باید به میدان بیاید و به مسئولین تذکر دهد.

انتهای پیام/الف

وضع نامناسب فرهنگی جامعه باید آسیب‌شناسی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.