تالاب شادگان، میزبان ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی

سرپرست شیلات خوزستان از رهاسازی ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی روز چهارشنبه در آیینی در اسکله گردشگری روستای "صراخیه " در جوار تالاب بین المللی شادگان با حضور جمعی از مسئولان شیلات و کشور و خوزستان، صیادان و بهره برداران محلی رهاسازی شد.

علیرضا افتخاری نسب سرپرست شیلات خوزستان در آیین رهاسازی بچه ماهی‌ها گفت: این ماهیان از گونه‌های بومی گطان، حمری، عنزه، شیربت، بنی و برزم که با وضعیت اکولوژیکی و محیطی تالاب شادگان سازگار است، هستند.

وی دوره زمانی برداشت این ماهیان را یک تا ۱.۵ سال عنوان کرد و اظهار داشت: امسال ۳.۵ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه‌های بومی در تالاب شادگان رهاسازی می‌شود و تا پایان تیر که زمان طلایی رهاسازی بچه ماهیان است ۵۰۰ هزار قطعه دیگر در این تالاب رهاسازی می‌شود.

رهاسازی ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی در پهنه‌های آبی خوزستان

افتخاری نسب در ادامه افزود: ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه‌های بومی در تالاب ها، برکه ها، رودخانه‌های داخلی و پهنه‌های آبی خوزستان رهاسازی می‌شود.

سرپرست شیلات خوزستان رهاسازی بچه ماهیان درمنابع داخلی استان را بازسازی ذخایر آبزیان و صیانت از اشتغال پایدار صیادان محلی بیان کرد و بر مشارکت ساکنان اطراف این تالاب تاکید نمود و از آنان خواست در حفاظت و صیانت از ذخایر آبزیان این تالاب مشارکت جدی داشته باشند.

کاظم شاهوردی بخشدار خنافره از توابع شهرستان شادگان نیز در این آیین استفاده از شوکر‌های برقی برای صید ماهیان تالاب شادگان، مخرب و غیرمجاز بیان کرد و خواستار برخورد جدی با متخلفان و صیادان غیرمجاز در تالاب شادگان شد.

وی همچنین بر تامین حقابه تالاب شادگان با هدف حفظ محیط زیست این پهنه خدادادی تاکید کرد.

در این آیین مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات کشور حضور داشت.

تالاب بین المللی شادگان در جنوب خوزستان، با حدود ۵۰۰ هزار هکتار در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

رهاسازی ماهی در تالاب‌های خوزستان

برچسب ها: شیلات ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.