بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛

راهپیمایی در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه بعد از نماز جمعه/مسمومیت جدی شیخ زکزاکی ناشی از سرب گلوله دژخیمان

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از امت ایران اسلامی برای برپایی راهپیمایی باشکوه در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه دعوت کرد.

راهپیمایی در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه بعد از نماز جمعه/مسمومیت جدی شیخ زکزاکی ناشی از سرب گلوله دژخیمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛امت همیشه در صحنه کشورمان بعد از نماز جمعه فردا بیست و یکم تیرماه در اعتراض به ظلم مستکبرین و حمایت از رهبر شیعیان نیجریه راهپیمایی باشکوهی برگزار خواهند کرد.

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان در نیجریه به این شرح است:

«چرا باید در مورد شیخ مصلح تقریبی و مومن (شیخ ابراهیم زکزاکی) این­گونه فاجعه ­آفرینی شود و حدود یک­هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساکت بماند؟ اهداف دشمنان اسلام بسیار خطرناک است و وظیفه همه، بصیرت و بیداری است». بیانات حضرت امام خامنه­ای مد ظله­العالی ۸/۱۰/۹۴

رهبر شیعیان نیجریه که داغ شهادت شش فرزند و مجروحیت و حبس خود و همسرش را در دل دارد، با کمال تأسف از سال ۱۳۹۴ شمسی علی­رغم صدور حکم برائت و بدون­ هیچ­گونه اتهامی با فشار وهابیون متعصب در حبس به سر می­ برد و به لحاظ مسمومیت جدی ناشی از سرب گلوله ­های دژخیمان در معرض شهادت قرار گرفته و فریاد مظلوم نیجریه و سازمان­های غیردولتی حقوق بشر به نتیجه­‌ای نرسیده است.

دنیا ناظر جنایت­‌های قوم ابولهب در یمن و بحرین و کشور‌های آفریقایی و مظلومیت شیخ زکزاکی و کشتار بی­رحمانه شیعیان غیر مسلح نیجریه است؛ لکن ایادی استکبار و اتحاد عبری-عربی-غربی اجازه بهره­ مندی این روحانی ۶۶ ساله مظلوم را از آزادی و حقوق اولیه بشری را نداده و بالعکس با حمایت­های خود موجب آزادی گروهک تکفیری و مسلح بوکوحرام و سلب آزادی شیعیان شده ­اند. واقعاً این دو حرکت متناقض چگونه قابل توجیه است؟!

وضعیت جسمانی شیخ مظلوم در بند حکومت وابسته به نیجریه حکایت از نقض تمامی حقوق اولیه یک انسان مطابق با مواد ۱، ۲، ۵، ۷ و ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقَین دارد.

حوزه ­های علمیه از دستگاه­‌های دیپلماسی کشورمان و سازمان حقوق بشر، قاطعانه می­ خواهد در چارچوب وظایف محوله و در راستای صیانت از حقوق انسانی، علامه زکزاکی و همسرش را با استفاده از تمامی ظرفیت­های قانونی نجات داده و هرچه سریع­تر به این جنایت هولناک پایان دهد.

بدیهی است امت همیشه در صحنه کشورمان بعد از نمازجمعه این هفته (۲۱/۴/۱۳۹۸) در اعتراض به ظلم مستکبرین و حمایت از رهبر شیعیان نیجریه راهپیمایی باشکوهی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در حمایت از شیخ زکزاکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.